کد خبر: 410222
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۱:۴۴
| |

اتهامات پرونده اکبر طبری چیست؟

سیدابراهیم رئیسی که از اولین روز‌های رفتن به  قوه قضاییه شعار مبارزه با فساد را سر داد، در اولین قدم برای مقابله با فساد و دستور بازداشت اکبر طبری را صادر کرد.

اتهامات پرونده اکبر طبری چیست؟
کد خبر: 410222
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۸:۳۱:۴۴

اعتمادآنلاین| حدود یک سال پیش بود که سیدابراهیم رئیسی پس از چند روز نشستن بر مسند ریاست دستگاه قضا دستور بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه را صادر کرد.

اکبر طبری که سابقه معاونت اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه را بر عهده داشت، در پروژه ساخت مجتمع اقامتی رفاهی شاهچراغ در شیراز و ساخت بیمارستان 165 تختخوابی هم نقش داشته است؛ اما به واسطه برخی فساد‌های صورت گرفته توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. به گفته سخنگوی دستگاه قضا ارتباطات خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از جمله اتهامات او بوده است.

دستگیری بیش از 17 نفر در پرونده اکبر طبری


البته پس از دستگیری طبری و اعلام چرایی دستگیری او افراد دیگری هم که در پرونده این معاون اجرایی سابق حوزه ریاست نقش داشتند دستگیر شدند و بنا به گفته اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا بیش از 17 نفر که سه نفر آن‌ها قاضی بودند در این پرونده بازداشت شده‌اند.

علاوه بر متهمانی که در این پرونده بازداشت شدند، اکبر طبری ارتباطات سری و غیر سری و ناصوابی با متهمان پرونده‌های مختلف داشته و با دخالت در پرونده آن‌ها به نوعی قصد در برهم زدن روند دادرسی پرونده‌ها داشته است.


اولین بار نام طبری در پرونده فساد رسول دانیال زاده مطرح شد، پرونده‌ای که بنا به شنیده‌ها طبری برای آن رشوه‌ای فوق لاکچری و پنت هاوسی چند صد متری در یکی از برج‌های تهران دریافت کرده بود و سعی داشت تا با استفاده از مقام خود در قوه قضاییه پرونده را از روند دادرسی خارج سازد.

علاوه بر دانیال زاده، نام طبری در پرونده دیواندری هم به چشم خورد و قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به ارتباطات سری طبری با متهم ردیف اول علی دیواندری اظهار کرد: طبری سعی داشته تا پرونده دیواندری را از روند بررسی خارج کند و بازپرس پرونده را تحت فشار قرار داده است.

رد پای مسئول سابق قوه قضاییه در پرونده فساد پتروشیمی


اما دیواندری‌ و دانیال زاده تنها متهمانی نبودند که طبری با آن‌ها ارتباط داشته است، بلکه رد پای طبری در پرونده فساد پتروشیمی هم دیده شده است و به گفته قاضی مسعودی مقام نام طبری در پرونده پتروشیمی خودنمایی می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در اولین سخنرانی خود اعلام کرد که در خود قوه قضاییه با مواردی مواجه شده‌ایم و رشوه‌هایی اخذ شده که بهت آور هستند، از آپارتمان‌های 100 متری تا ویلا‌های چند هزار متری از جمله این رشوه‌ها بودند. به دنبال پیگیری رئیس دستگاه قضا برای مقابله با مفسدان اکبر طبری به عنوان اولین مسئول اجرایی قوه قضاییه به دلیل فساد‌های موجود بازداشت شد.


این معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه که تا پیش از دستگیری به مرد همیشه در سایه معروف بود و چندان نامی از آن نبود، فساد‌های سازمان یافته بسیاری را انجام داد به دلیل اعمال نفوذ در برخی از پرونده‌ها دستگیر و برایش پرونده قضایی تشکیل شد و امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده او در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک و به ریاست قاضی بابایی برگزار می‌شود و باید دید که چه پشت پرده‌های دیگری از پرونده او و ارتباطات ناصوابش با اصحاب پرونده برملا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها