استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا:

بازگشت بایدن به برجام در هاله‌ای از ابهام است

استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا محبوبیت ترامپ را با توجه به اوضاع داخلی این کشور رو به کاهش دانست و تاکید کرد: کلید اصلی انتخابات نوامبر این راهکار خواهد بود که مردم آمریکا رأی دهند. اگر دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را شکست دهند، باید رأی‌دهندگان خود را پای صندوق بیاورند.

بازگشت بایدن به برجام در هاله‌ای از ابهام است
کد خبر: 410235
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۸:۵۲:۲۴

اعتمادآنلاین| کارل کالتنتالر (Kaltenthaler,Karl) استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا است. حوزه تخصصی وی علوم سیاسی، امنیت سیاسی، خشونت سیاسی و تروریسم است. وی به صورت تخصصی در مورد کشورهای ایران، عراق، پاکستان و سوریه تحقیق و بررسی کرده است.

کالتنتالر، نظرات خود را در مورد تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

از زمان شروع ناآرامی‌ها در آمریکا، ترامپ محبوبیتش را از دست داده است

کارل کالتنتالر در ابتدا در مورد اعتراض‌های صورت گرفته در ایالت‌های آمریکا گفت: تنش‌های طولانی‌مدت در ایالات متحده بین پلیس و جامعه آفریقایی آمریکایی همواره وجود داشته است. استفاده از خشونت برای آرام کردن اوضاع، بر شانس ترامپ برای انتخاب مجدد در ماه نوامبر تأثیر می‌گذارد. نظرسنجی‌های اخیر و معتبر هم همین مساله را نشان می‌دهد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا یادآور شد: رئیس‌جمهور از زمان شروع ناآرامی‌ها محبوبیت خود را از دست داده است. برخی از تحلیل‌گران نیز این اعتقاد را دارند. موضوعات مختلفی ترامپ را درگیر کرده است؛ وضع اقتصاد و کرونا و همه‌گیری شرایط را برای ترامپ سخت کرده است.

توییت‌های ترامپ اوضاع داخلی آمریکا را ملتهب‌تر کرده است

وی افزود: واکنش غیرمنطقی ترامپ به آشوب‌ها و همه‌گیری محبوبیت وی را کم کرده است. توییت‌های وی حتی اوضاع داخلی را ملتهب‌تر کرده است.

انتقال نفت ایران به ونزوئلا حامل پیام‌های سیاسی مهمی است

کالتنتالر همچنین با اشاره به موفقیت ایران در زمینه مورد انتقال نفت به ونزوئلا همزمان با همه‌گیری کرونا و فشارهای آمریکا گفت: این انتقال نفت در مسئله تنش بین ایالات متحده، ایران و ونزوئلا به مسئله دیگری تبدیل شده است. معتقدم این انتقال حامل پیام‌های سیاسی مهمی است. اگر هدف ترامپ جلوگیری از انتقال نفت به ونزوئلا بود، می‌توان گفت این انتقال، شکست بزرگی برای ترامپ بود.

برجام برای رسیدن به اهدافش مرده است

وی در مورد برجام گفت: برجام برای رسیدن به اهدافش مرده است. همانطور که مشهور است ترامپ دوست دارد آن را با معامله دیگری جایگزین کند به خیال اینکه با این توافق جدید دولت ایران اهداف دولت او را در خاورمیانه تحقق بخشد. اما خیلی بعید است که دولت ایران با خواسته‌های ترامپ موافقت کند. مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

معلوم نیست بایدن در صورت پیروزی در انتخابات به برجام بازگردد

استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا گفت: تغییر نگرش در دولت ترامپ یا دولت ایران، دور از ذهن است برای همین هم بعید به نظر می‌رسد که برجام احیا شود. معلوم نیست که بایدن هم در صورت پیروزی در انتخابات به برجام بازگردد یا نه، بایدن نسبت به ترامپ تندروی کم‌تری دارد اما اصلا نرم نیست.

کلید اصلی انتخابات نوامبر این است که مردم آمریکا رأی دهند

وی در ادامه تاکید کرد: در حالیکه (همانطور که در بالا گفتم) محبوبیت ترامپ در حال از بین رفتن است، وقایع زیادی وجود دارد که می‌تواند از الان تا نوامبر اتفاق بیفتد و ممکن است ترامپ را ضعیف کند، یعنی بحران اقتصادی، همه‌گیری و موج گسترده اعتراضات. کلید اصلی انتخابات نوامبر این راهکار خواهد بود که مردم آمریکا رأی دهند. اگر دموکرات‌ها می‌خواهند ترامپ را شکست دهند، باید رأی‌دهندگان خود را پای صندوق بیاورند.

کالتنتالر در پایان گفت: ترامپ دشمنی عمیقی با دولت ایران دارد. متاسفانه مردم ایران هم در این میان درگیر مناقشه دولت‌ها هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها