کد خبر: 410248
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۱۱:۵۲
| |

الهام آزاد، نماینده نایین و خور و بیابانک، در مجلس یازدهم:

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است

نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا اتفاقی مانند قتل رومینا افتاده است لذا فکر می‌کنم که اگر کمی در حوزه فرهنگ و آموزش خانواده‌ها و مسائلی که برای آنها ارزش محسوب می‌شود، کار کنیم دیگر به مرحله‌ای نمی‌رسد که بگوییم، مجازات را سنگین‌تر کنیم.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است
کد خبر: 410248
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۱۱:۵۲

اعتمادآنلاین| الهام آزاد، نماینده مردم نایین و خور و بیابانک، در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون زنان در مجلس یازدهم در رابطه با قتل رومینا و اصلاح قوانین در این خصوص اقدامی خواهد کرد یا خیر گفت: مجازات پدر در شرع ما قصاص نیست ولیکن در حداکثر مجازاتی که در نظر گرفته می‌شود، یک طرح یا تبصره‌ای مبنی بر اینکه این مجازات غیرقابل تعلیق باشد و اشد مجازات لحاظ شود.

او ادامه داد: اما به نظر من که سال‌ها به عنوان وکیل پایه یک دادگستری کار کرده‌ام معتقدم که چرا باید به مجازات فکر کرد که بازدارنده باشد، چرا نباید کارهایی کرد که چنین اتفاقاتی نیفتد و بعد ما مجبور نباشیم که به بعدش فکر کنیم. ما باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا چنین اتفاقی افتاده است لذا فکر می‌کنم که اگر کمی در حوزه فرهنگ و آموزش خانواده‌ها و مسائلی که برای آنها ارزش محسوب می‌شود، کار کنیم دیگر به مرحله‌ای نمی‌رسد که بگوئیم، مجازات را سنگین‌تر کنیم.

الهام آزاد با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار کرد: باید پیشگیری کنیم چنین اتفاقاتی نیفتد تا بخواهیم به این فکر کنیم که مجازات سنگین‌تر باشد. درباره مجازات این فرد، تنها می‌توانیم این را لحاظ کنیم که مجازات او غیرقابل تعلیق و اشد مجازات باشد.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به تحقیق پدر رومینا درباره مجازات عملش بهتر نیست که قوانین بازدارنده باشند، عنوان کرد: مشخص نیست این ادعا چقدر صحت داشته باشد. فکر نمی‌کنم که پدر رومینا تا این مرحله رسیده باشد که تحقیقات کرده باشد. اگر مجازات این فرد سنگین شود آیا دیگر این اتفاق نمی‌افتد؟ ما باید کار فرهنگی و آموزشی کنیم که دیگر این اتفاق نیفتد. کسانی که مرتکب قتل می‌شوند آیا نمی‌دانند که مجازات‌شان قصاص است؟ اما باز هم مرتکب قتل می‌شوند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها