کد خبر: 410255
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۲۶:۰۳
| |

عملکرد منفی ترامپ بر قدرت جمهوری‌خواهان تاثیر می گذارد؟

جمهوری‌خواهان سنا شدیدا نسبت به واکنش تهاجمی رئیس جمهوری آمریکا به ناآرامی‌های داخلی در سراسر این کشور احساس نگرانی می‌کنند و ترس آنها از تغییر جناح رای‌دهندگان میانه‌رو است؛ رای‌دهندگانی که برای جمهوری‌خواهان به منظور حفظ اکثریت‌شان پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020 بسیار مهم و حیاتی است.

عملکرد منفی ترامپ بر قدرت جمهوری‌خواهان تاثیر می گذارد؟
کد خبر: 410255
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۲۶:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی که رهبر اکثریت سناست در آغاز سیکل انتخابات اعلام کرد: کسب آرای فارغ التحصیلان دانشگاه و زنان در حومه شهرها کلید حفظ اکثریت سنا در سال 2020 است.

از آنجایی که تنها پنج ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 باقی مانده، جمهوری‌خواهان سنا نگرانند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با تمرکزش بر رای‌دهندگان ثابت به جای رای‌دهندگان متغیر، این استراتژی را نابود کند.

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه که خواست نامش فاش نشود، گفت: بی‌شک یک هفته و نیم گذشته میزان نگرانی‌ها نسبت به سیاست‌های رقابت ریاست جمهوری و پیامدهایش برای سنا را افزایش داده است.

وی افزود: نگرانی‌ها نسبت به عملکرد ترامپ هرگز در نشست‌ها مطرح نشده است اما سناتورها در گفت‌وگوهای دو نفره در این باره صحبت می‌کنند.

این سناتور تاکید کرد: به نظر می‌رسد که اتفاقاتی که طی هفته گذشته رخ داده نه تنها توجه مردم بلکه احساسات، عواطف و حس خوشبختی و رفاه آنها را نیز به خود جلب کرده است.

سناتورهای جمهوری‌خواه به خاطر واکنش کند دولت به بحران ویروس کرونا و گاف‌های متعدد ترامپ از جمله توصیه‌اش مبنی بر اینکه مصرف موادضدعفونی می‌تواند کووید19 را درمان کند به شدت نگران حفظ اکثریت‌شان هستند.

یکی دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه که وی نیز خواست نامش فاش نشود، گفت: افراد بسیاری در بین رای‌دهندگان میانه‌رو قرار دارند که تنها به دنبال آرامش هستند. به نظر من لحن و اظهارات ترامپ می‌تواند به اکثریت ما لطمه بزند.

کوین کرامر، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت داکوتای شمالی اذعان کرد که در بین سناتورهای جمهوری‌خواه نگرانی نسبت به انتخابات پیش‌رو وجود دارد.

وی با اشاره به پاندمی ویروس کرونا و موج اعتراضات و آشوب‌ها گفت: هر نوع بحران بزرگ و مهم همچون این بحران‌ها نتیجه خوبی برای روسای جمهوری که پیش از انتخابات زمام امور را در دست دارند، به همراه نخواهد داشت.

کرامر افزود: هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی‌ها بیشتر می‌شوند. این انتخاباتی است که در آن زمان به نفع جمهوری خواهان نیست. جمهوری‌خواهان سنا باید از 23 کرسی دفاع کنند در حالی که دموکرات‌ها تنها 12 کرسی برای دفاع دارند.

وی تصریح کرد: با وجود این بعید است که ترامپ سبک و روش خود را در بازه زمانی الان تا انتخابات تغییر دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها