اعتراض شهروندان کره‌جنوبی به نژادپرستی

جمعی از فعالان کره ای امروز یکشنبه برای دومین بار در مرکز سئول تظاهرات برگزار کردند تا حمایت خود را از جنبش ضد نژادپرستی در ایالات متحده که پس از مرگ "جورج فلوید" شعله ور شد، ابراز کنند.

اعتراض شهروندان کره‌جنوبی به نژادپرستی
کد خبر: 410262
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۹:۳۹:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ حدود 100 نفر در این راهپیمایی که در میونگدونگ واقع در مرکز سئول برگزار شد شرکت کردند آنها در حالی که لباس های سیاه پوشیده بودند در خیابان ها راهپیمایی کردند بعضی از این افراد پلاکاردهایی با عنوان «زندگی سیاهان مهم است» در دست داشتند.

این راهپیمایی برای حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» (BLM) که به دنبال کشته شدن «جرج فلوید» یک سیاه پوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفید در سراسر ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان در حال برگزاری است برگزار شد.

"شیم جی هون" 34 ساله که این رویداد را سازماندهی کرده است گفت: تبعیض نژادی در ایالات متحده چیزی نیست که فقط در خارج از کشور ما پیدا شود.

وی افزود: مساله این است که ما باید علیه تبعیض نژادی اتحاد تشکیل دهیم زیرا در کشوری زندگی می کنیم که چندین قوم در آن با هم زندگی می کنند.

تظاهرات امروز جدیدترین تحرکات فعالان مدنی کره جنوبی از مجموعه تحرکات و حمایت های آنها از جنبش مبارزه با تبعیض نژادی است.

پیش از این نیز نوازندگان موسیقی پاپ در کره از این جنبش حمایت کرده و نژادپرستی را محکوم و به فرهنگ آفریقایی - آمریکایی ادای احترام کردند و از این فرهنگ به عنوان منبع مهمی برای الهام بخش موسیقی مدرن پاپ یاد کردند.

جورج فلوید 46 ساله، هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم» توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده و جهان شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها