کد خبر: 410323
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۱:۴۷:۳۶
| |

وزرای اقتصاد روحانی و احمدی‌نژاد بهم رسیدند/آقای نماینده: اقتصاد را درحد کوچه و بازار می‌دانم /پیش‌بینی ارزی یک پیک موتوری

جلسه علنی امروز مجلس با حواشی همراه بود از نقد وزیر احمدی نژاد به دولت در روز حضور وزیر اقتصاد در صحن علنی تا اظهارات نماینده ای که می گفت اقتصاد را در حد کوچه و بازار می داند.

وزرای اقتصاد روحانی و احمدی‌نژاد بهم رسیدند/آقای نماینده: اقتصاد را درحد کوچه و بازار می‌دانم /پیش‌بینی ارزی یک پیک موتوری
کد خبر: 410323
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۱:۴۷:۳۶

اعتمادآنلاین| جلسه علنی امروز مجلس مهمان ویژه اقتصادی داشت. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد اولین وزیری بود که مخاطب اولین سال نمایندگان جدید قرار گرفت. او که به خاطر تصادف با تاخیر به مجلس رسیده بود هم انتقادات و پیشنهاد مجلسی ها را شنید هم پاسخ های مبسوط خود به سوالات آنها را ارائه کرد.

عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیئت مقررات‌زدایی و رفع انحصار از این مجوز عمده محور سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد بود.

دو وزیر بهم رسیدند

نکته جالب در خلال بررسی این سوال، اظهارات وزیر اقتصاد احمدی نژاد بود. شمس الدین حسینی که تریبونش برای بیان اظهاراتش باز شده بود، گفت: باید اذعان کنیم در شرایط تحریم و رکود ناشی از کرونا اداره کشور دشوار است ولی این مانع نمی شود که مسائل را موشکافی کنیم.

وی سپس نقدهایی را به دولت روحانی روانه کرد و گفت: حجم وسیعی از آمار در مجلس خوانده می‌شود اما باید به سازگاری این اطلاعات توجه کنیم. چطور تولید رشد نداشته ولی یک میلیون و 800 شغل خالص ایجاد شده است. چطور رشد اقتصادی منفی بوده ولی نرخ بیکاری کاهش یافته است.

شمس الدین حسینی ضمن تشکر از اقدامات و زحمات دژپسند وزیر اقتصاد دولت روحانی، گفت: در ماجرای سهام عدالت از دولت می خواهم بیانیه سه بندی رهبری درباره سهام عدالت را متصل به بیانیه 8 بندی ایشان ببیند. اتفاقات عجولانه ای اتفاق می افتد درحالیکه در بحث آزادسازی ضوابط و مقررات باید به گونه ای صورت بگیرد که ارزش سهام از بین نرود.

حسینی گفت: بازار سرمایه ما از نظر گردش مالی وضعیت خوبی دارد اما معاملات معمولا دست دوم است. عرضه اولیه خوب است اما موضوع مهمتر پذیره نویسی سهام است که در صحبت‌های آقای وزیر بود، از این فرصت می‌توانیم استفاده کنیم تا بخشی از کندی‌های تامین مالی و لختی تولید را نجات دهیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها