کد خبر: 410326
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۱:۵۴:۲۶
| |

سید جواد ساداتی‌نژاد:

دولت لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری را به مجلس ارائه دهد

نماینده کاشان با تاکید بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر لایحه تقسیمات کشوری توسط دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: باید استان‌های بزرگ مقیاس تفکیک شده تا روند توسعه کشور و رضایتمندی مردم شتاب پیدا کند.

دولت لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری را به مجلس ارائه دهد
کد خبر: 410326
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۱:۵۴:۲۶

اعتمادآنلاین| سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکر شفاهی به وزیر کشور گفت: قانون تقسیمات کشوری مصوب سال 1316 بوده که در سال 1364 اصلاح شد قرار بود از برنامه دوم توسعه این قانون اصلاح شود اما تاکنون لایحه‌ها به مجلس شورای اسلامی داده نشده است.

وی ادامه داد: ما در کشورمان استان‌های بزرگ مقیاسی مانند اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان داریم که استاندار فرصت سرکشی به همه شهرستان‌های استان را ندارد. تجربه دنیا هم ثابت کرده که استان‌های بیشتر و با مقیاس کوچک‌تر امکان بهره‌وری و اشتغال بیشتر و تولید را دارند، پس برای کاهش بروکراسی و شتاب در روند توسعه استان و افزایش رضایتمندی استان‌های بزرگ مقیاس تفکیک شود.

نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر به وزیر کار از شروع نشدن عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی کاشان انتقاد کرد و گفت: با توجه به وجود خانواده 250 هزار نفری کارگری در این منطقه باید هرچه سریع‌تر این عملیات اجرایی شود.

وی همچنین در تذکری با اشاره به وضعیت 5000 کارگر شرکت تراورس اظهار کرد: قرار بود آنها ذیل شرکت راه‌آهن قرار گیرند که شنیده‌ها حکایت از رخ ندادن چنین امری است. لازم است پیگیری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها