علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس یازدهم باید بعد نظارتی را تقویت کند

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مجلس یازدهم بعد نظارتی را تقویت کنیم تا دولت کار کند‌. شنیده شده است دولت قصد دارد با ارسال لایحه‌‌های متعدد مجلس یازدهم را مشغول کند؛ از دولت تقاضا داریم متوجه مسائل باشد و مشکلات را حل کند.

مجلس یازدهم باید بعد نظارتی را تقویت کند
کد خبر: 410452
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۸:۱۲:۳۳

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم با توجه به آغاز به کار این مجلس گفت: فرهنگ و معیشت و اقتصاد همانطور که در پیام حضرت آقا به مجلس یازدهم بیان شد، باید در اولویت کار پارلمان یازدهم قرار گیرد و نمایندگان مردم باید به شکل ویژه به محورهای مهم بپردازند.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منشور حرکت مجلس یازدهم پیام حضرت آقا است که باید فواصل مختلف این پیام را احصا و یکی یکی عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث معیشت و اقتصاد باید دولت وادار به کار شود؛ چراکه دولت نیاز به تحرک بیشتری در زمینه تولید و اشتغال دارد‌.

سلیمی خاطرنشان کرد: تورم دلیلش عدم کنترل نقدینگی و مدیریت لازم در این بخش است؛ لازم است امروز به صورت محسوس این مقوله که برای مردم مشکل ایجاد کرده است را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که باید بررسی شود دولت برای تورم و کنترل نقدینگی چه برنامه‌ای دارد، عنوان کرد: در بخش تولید و صنایع نیاز به پشتیبانی جدی‌تری وجود دارد‌. صادرات غیرنفتی هم محور دیگری است که مجلس یازدهم باید روی آن پافشاری داشته باشد.

منتخب مردم محلات ادامه داد: قوانینی وجود دارد که اجرا نمی‌شود مجلس یازدهم باید به صورت ویژه پیگیری کند که چرا اجرایی نشده‌اند؟ اگر جایی قانون مشکل دارد، مجلس باید صریح و شفاف اعلام آمادگی کرده و اگر قانونی مشکلی دارد آن را برطرف کند تا دولت بهانه‌ای برای بخش‌های اقتصادی نداشته باشد.

وی ادامه داد: گمرک مسئله بعدی است که باید مجلس یازدهم برایش برنامه داشته باشد چراکه واردات ایراد دارد و یا شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید‌های فناورانه بحث مهمی است که باید پیگیری شود.

سلیمی یادآور شد: بخش کشاورزی ما امروز مشکلات فراوانی دارد، نهاده‌های دامی قیمت‌شان بسیار گران است‌. سم کشاورزی روز به روز قیمتش بالا می‌رود و یک کشاورز نمی‌تواند برای زندگی‌اش برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی افزود: بودجه بحث مهم دیگری است که مجلس یازدهم باید به آن بپردازد، از بودجه‌ریزی عملیاتی فقط اسمی شنیده‌ایم اما باید اجرایی شدنش را هم ببینیم.

نماینده محلات در مجلس یازدهم بیان کرد: امروز قیمت مسکن بیداد می‌کند، در همین زمینه دولت باید مالیات بر خانه‌‌های خالی را اجرایی کند.

وی ادامه داد: بعد نظارتی را هم باید تقویت کنیم تا دولت کار کند‌. شنیده شده است دولت قصد دارد با ارسال لایحه‌‌های متعدد مجلس یازدهم را مشغول کند؛ از دولت تقاضا داریم متوجه مسائل باشد و مشکلات را حل کند.

سلیمی گفت: مشغول‌سازی مجلس به ضرر مردم است، از دولت توقع می‌رود با احصا کردن بدنه کارشناسی مشکلات را بشناسد و اولویت‌بندی کند.

وی در انتها تاکید کرد: مجلس یازدهم نمی‌خواهد وارد مسائل حاشیه‌ای و دسته چندمی شود؛ قانون‌گذاری، اجرای قانون و نظارت اولویت‌هایی است که باید به آن بپردازد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها