کد خبر: 410481
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۱:۱۴
| |

نماینده مردم اراک در مجلس:

هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس سوخته است؟

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: رئیس سازمان محیط زیست ادعا دارد هزار هکتار از این جنگل‌ها سوخته است، هرچند اگر صد هکتار هم باشد باید پاسخگو باشند.

هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس سوخته است؟
کد خبر: 410481
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۱:۱۴

اعتمادآنلاین| «محمدحسن آصفری»، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، در خصوص آتش‌سوزی‌های گسترده در اقصی نقاط کشور گفت: طی چند روز گذشته جلسه ای در کمیسیون تلفیق با حضور رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و نمایندگانی از هلال‌احمر، وزارت دفاع و بیست نفر از نمایندگان، خصوصا نمایندگان زاگرس‌نشین مجلس برگزار شد.

در این جلسه موضوع آتش‌سوزی‌های گسترده در کشور را بررسی کردیم که نمایندگان نسبت به آتش‌سوزی‌ها گلایه‌هایی داشتند.

او ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست ادعا دارد هزار هکتار از این جنگل‌ها سوخته است، هرچند اگر صد هکتار هم باشد باید پاسخگو باشند. نمایندگان در این حوزه گلایه‌مندی جدی خود را مطرح کردند و در این جلسه مقرر شد، دستگاه‌هایی مثل محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع کشور، سازمان آتش‌نشانی تلاش‌هایی را داشته باشند تا شاهد چنین اتفاق‌هایی در این حوزه‌ها نباشیم. همچنین تاکید شد سازمان امور اراضی مربوط به جهاد کشاورزی در خصوص بررسی خساراتی که بعضا به کشاورزان و گندم‌کاران وارد شده، اقداماتی داشته باشد و وزارت دفاع مقرر شد که نسبت به پیگیری اینکه، عمدی در آتش سوزی وجود داشته یا خیر بررسی و در جلسات بعدی، گزارش خود را ارایه دهد.

او در خصوص دستگیری افرادی در این حوزه گفت: تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده و باید دستگاه‌های امنیتی بررسی کنند. گزارشی تا به‌حال در این زمینه نیاورده‌اند و هنوز سندی دال بر عمدی بودن این آتش سوزی‌ها ارائه نشده است. جلسه بعدی با ریاست یکی از نواب مجلس برگزار می شود.

نماینده مردم اراک درخصوص چرایی تمایل عده زیادی نماینده برای عضویت در کمیسیون اقتصادی و اینکه آیا این تمایل برای انجام لابی است؟ گفت: بحث کمیسیون‌ها برای نمایندگان بسیار اهمیت دارد. یک دلیل نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های خاص، فعالیت‌های مشابه در استان متبوع‌شان است، دلیل دیگر برخوردهای بد دولت‌ها با مجالس است. مثلا برخی می‌خواهند در کمیسیون خاص که مرتبط با اموال و دارایی است عضو شوند تا آن را برای حوزه انتخابیه خود ببرند.

اگر این بحث چانه زنی در تخصیص اعتبارات و بودجه برداشته شود مطمئنا نمایندگان برای برخی کمیسیون‌های خاص دست و پا نمی‌شکستند. باید متوجه باشیم ما نماینده‌تر نداریم.

آصفری در رابطه با «طرح شفافیت نمایندگان» گفت: طرح شفافیت نمایندگان فقط شامل آراء نمایندگان نمی‌شود. این طرح اموال نمایندگان، نظرات نمایندگان، هدایایی که به نمایندگان داده می‌شود، سفرهای خارجی، دیدارها و ارتباط‌هایی که دارند را نیز شامل می‌شود. در طرح شفافیت آراء نمایندگان یک نفر از دستگاه قضایی، یک نفر از شورای نگهبان و یک نفر هم از مجلس در بحث تخلفات نمایندگان، فساد و رانت خواری‌ها نظارت دارد. این طرح جنبه اجرایی و عملیاتی دارد.

او در خصوص اینکه به نظر شما این طرح چقدر با اقبال نمایندگان مواجهه می‌شود؟ گفت: برای تشخیص زود است زیرا ارزیابی نمایندگان نیاز به زمان دارد و باید زمان مقداری جلو برود. هنوز نمی‌توان نظر داد نمایندگان در این باره همکاری می‌کنند یا خیر.

منیع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها