کد خبر: 410496
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۹:۴۸:۴۲
| |

وزش باد و باران در پیش است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران همراه با وزش باد شدید موقت در برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده خبر داد.

وزش باد و باران در پیش است
کد خبر: 410496
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۹:۴۸:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (19 خرداد) در استانهای زنجان، قزوین، البرز، مرکزی و شمال همدان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا تا روز پنج شنبه (20 تا 22 خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب کشور در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، دامنههای جنوبی البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، شمال مرکزی، شمال همدان و غرب شواحل دریای خزر افزایش ابر همراه با رگبار باران، رعد وبرق و گاهی وزش باد شدید موقت رخ می دهد. روز جمعه (23 خرداد) نیز این شرایط در استانهای واقع در شمال غرب برقرار است.

به گفته ضیاییان، طی امروز و فردا در جنوب سسیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از امروز تا اواخر هفته برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید داریم تصریح کرد: وزش باد در زابل همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است. همچنین امروز در ساعات بعدازظهر در استانهای مرکزی، قم، سمنان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان وزش باد شدید همراه با احتمال گرد و خاک وجود دارد و از فردا تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما رخ می دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (20 خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال رعد وبرق با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (21 خرداد) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها