کد خبر: 410637
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار درباره رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی نوشت:

فساد سیاسی، ریشه فساد اقتصادی

یک روزنامه‌نگار در یادداشتی نوشت: مبارزه با فساد اقتصادی بدون مقابله با فساد سیاسی، نوعی مبارزه با معلول است که هر اندازه هم گسترده باشد، در سایه ابقای علت و ریشه آن، همچنان بازتولید و تکثیر می‌شود.

فساد سیاسی، ریشه فساد اقتصادی
کد خبر: 410637
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار درباره رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی نوشت: رسیدگی به اتهاماتِ مربوط به فساد اقتصادیِ عده‌ای از مقام‌های سابق قضایی به هر انگیزه‌ای که صورت گیرد، حداقل اثرش این است که "قداست خودساخته" برای این نهاد را که عمدتاً با هدفِ ایجاد حصاری امن و امان و گریز از هر گونه پاسخگویی و نقد و نظارت بر عملکرد کارکنان آن انجام گرفته بود، در هم می‌شکند و عملاً از دستگاه قضا تابوزدایی می‌کند.


به واقع این حجم از فساد اقتصادی نیز در سایه همان تابوسازی و گریز از نقد و نظارت حاصل شده است. گریز از نقد و نظارت و پاسخگویی و پر هزینه کردن آن برای منتقدان و ناظران و مطالبه‌گران، نامش فساد سیاسی است. در حقیقت، فساد سیاسی مادر و منشأ و سرچشمه تمام مفاسد است و فساد اقتصادی نیز در پرتو و حریم آن شکل می‌گیرد و شیوع پیدا می‌کند.


از این رو، مبارزه با فساد اقتصادی بدون مقابله با فساد سیاسی، نوعی مبارزه با معلول است که هر اندازه هم گسترده باشد، در سایه ابقای علت و ریشه آن، همچنان بازتولید و تکثیر می‌شود.


پس اگر انگیزه سالمی برای مبارزه با فساد اقتصادی در کار است، باید از مبارزه با فساد سیاسی شروع شود و گرنه در نهایت عبث است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها