فردوسی‌پور سپر دفاعی مهدی تاج بود؟+ فیلم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره حضور بادیگارد در تیم ملی برای ویلموتس و اینکه او این فرد را مسئول دفتر سرمربی تیم ملی خوانده بود، گفت: ویلموتس یک نفر را آورد و گفت پول او را خودم می‌دهم. او مصاحبه کرد و گفت هیچ کجای دنیا را مثل ایران امن ندیدم و وقتی اینطور می‌گوید، پس بادیگارد نداشته است.

حجم ویدیو: 24.69M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 410710
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی تاج که در برنامه فوتبال برتر حضور یافته بود گفت: قرارداد با ویلموتس بسیار خوب بود و مفصل روی بندهای آن صحبت می‌کنم. درباره خوب بودن یا بد بودن آن، اینکه چه کسی او را انتخاب کرد و چرا رقم این شد، توضیح خواهم داد. ما مدتی سکوت کردیم، چون با ویلموتس در دعوا بودیم. می‌گفتیم اگر بگوییم، ممکن است وکلای ویلموتس چیزی بگویند.

وی افزود: دلیل سکوت ما این نبود که جواب نداشتیم، بلکه می‌خواستیم با آرامش صحبت کنیم. در دعوا با ویلموتس بودیم و هنوز هم هستیم، اما گویا مشکلات همه حل شده بود و فقط مشکل ویلموتس بود. آب و برق و گرانی و کرونا حل شد و فقط ویلموتس مشکل کشور بود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای انتخاب سرمربی تیم ملی 90 درصد مردم می‌گفتند باید سرمربی خارجی و همطراز با کی‌روش باشد و برخی معتقد بودند کی‌روش باید بماند که آن بحث دیگری دارد. برخی گفتند مربی جوان و جویای نام بیاید که بتواند جوانگرایی هم کند و انگیزه داشته باشد.

تاج ادامه داد: سراغ مربیانی رفتیم که کار نداشتند و گزینه‌هایی مطرح شد. عرف است و از همه جا پیشنهادهایی به ما رسید و آقای کفاشیان هم گفت 6 سفارت به فدراسیون پیشنهاد داده بودند. اینها پیشنهاد بود نه انتخاب و انتخاب باید توسط کمیته فنی باشد.

وی عنوان کرد: لوران بلان، دالیچ، برانکو، لوپتگی، رنار، ویلموتس و هیرو پیشنهاد شده بودند که ما سراغ سه گزینه رفتیم. برای مذاکرات هم خودمان رفتیم و همه جا هم انصافا به ما کمک کردند. اول سراغ آقای قشقاوی رفتیم به ما کمک کنند.‌ با لوپتگی صحبت کردیم که سرمربی اسپانیا و رئال مادرید بود و رقم پیشنهادی‌اش 3.6 میلیون {دلار یا یورو} بود و نظر مثبتی هم داشت و 20 روز فرصت خواست، اما در میهمانی سفیر به ما گفت به خاطر بیماری پدرش نمی‌تواند بیاید.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: بار رنار هم مذاکرات انجام شد و عدد او 3.2 یا 3.3 میلیون بود. او در مراکش کار می‌کرد و گفت بعد از جام ملت‌های آفریقا می‌آید که اگر در آنجا موفق می‌شد، ما باید یک فیفادی دیگر را از دست می‌دادیم. اگر مطمئن بودیم او می‌آید با او قرارداد می‌بستیم، اما مطمئن نبودیم و او گفت قرارداد بستن ممنوع است.

تاج یادآور شد: سراغ ویلموتس رفتیم و طبیعی بود برای مذاکره به سفارت ایران در بروکسل برویم. برخی گفتند چرا آنجا رفتید که طبیعی بود برویم مذاکره و قرارداد را در داخل امضا کنیم. پیشنهاد از مرکز فرهنگی ایران و هلند هم از سوی وزارت ورزش برای بررسی و پیشنهاد به دست ما رسید، نه اینکه برای امضای قرارداد. هر جایی به ما سرمربی معرفی کند، پیشنهاد می‌دهد اما بررسی و انتخاب با کمیته فنی است. در روزنامه‌ها نیز خیلی‌ها مربی پیشنهاد کردند و هر کسی می‌تواند پیشنهاد بدهد.

وی با اشاره به نامه سلطانی‌فر برای بررسی پیشنهادهای مرکز فرهنگی ایران و هلند گفت: بیش از 6، 7 نامه و پیشنهاد برای آقای سلطانی‌فر رفته بود و حتی یکی پیشنهاد داده بود که مربی ایرانی بگذارید. برای این مرکز هم سودی نداشت و حتی مذاکره را با آنها انجام ندادیم. این مرکز فرهنگی و تجاری مثل خیلی جاهای دیگر پیشنهاد داد.

تاج یادآور شد: اولین گزینه ما لوپتگی بود، دومی رنار بود و سومی ویلموتس. برانکو هم گزینه ما بود و خودم با او صحبت کردم. دکتر صادق سفیر ایران در کرواسی ترتیبی داد صحبتی با برانکو داشتیم و راجع‌به تیم ملی با او صحبت کردیم. حتی سفارت ایران در کرواسی دالیچ را به ما پیشنهاد داد و این هم فقط پیشنهاد بود و نظر سفیر این بود که دالیچ مربی خوبی است و نتایج خوبی گرفته و به همین دلیل او و برانکو را به ما پیشنهاد داد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا تمیجانی رئیس مرکز فرهنگی ایران و هلند را می‌شناخت، خاطرنشان کرد: من آقای تمیجانی را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم کیست. 8 نفر به ما پیشنهاد شد که با هر کدام مستقیم و غیر مستقیم مذاکره کردیم که با لوپتگی، برانکو، رنار و ویلموتس دیدار داشتیم‌.

تاج در خصوص اینکه آیا برای مذاکره با ویلموتس تنها راهی بلژیک شد، اظهار داشت: تنها نرفتم و با فردی رفتم که شرایط سفر و ویزای شینگن داشت که برای مذاکره و ترجمه با من آمد. در سایت‌ها دیدم برخی نوشته‌اند، ب.ز و... اما اینها ربطی نداشت.

وی با اشاره به قرارداد کارلوس کی‌روش افزود: ایراد به ما در قرارداد کی‌روش وارد است. در فروردین 98 تصمیم گرفتیم قرارداد خوبی ببندیم و همه فدراسیون را بسیج کردم که ایرادات قرارداد کی‌روش را بگویند. قرارداد ویلموتس هم حاصل تلاش بین‌الملل و حقوقی بود. ما دو نوع حقوقی داریم که شکایت‌ها را در دادسراها پیگیری می‌کند. دکتر بیگلری هم در بخش بین‌الملل به ما کمک می‌کند که رئیس استیناف AFC است و کم و زیاد قرار داد کی‌روش را با خانم اسدی در بین‌الملل انجام داد و قرارداد پیشنهادی با هر مربی نه فقط ویلموتس به ما دادند که برای مذاکره رفتیم.

تاج در انتقاد به رقم بالای قرارداد ویلموتس نسبت به تیم‌های قبلی این مربی گفت: ویلموتس در بلژیک 890 هزار یورو قرارداد بسته بود که برای سال 2102 بود. با ساحل عاج 1.4 و با پاداش 1.8 قرارداد امضا کرد که برای سال 2017 بود. ویلموتس به ما گفت 2.5 میلیون یورو می‌خواهد که ما در نهایت با او با 2.2 قرارداد بستیم و 20 درصد روی قراردادش با ساحل عاج اضافه کردیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: ویلموتس در رنکینگ 19 مربیان جهان است که این رتبه را با لیپی مشترک دارد. قرارداد لیپی با چین را ببینید که چقدر بود و آخر هم اخراجش کردند. ما رقم ویلموتس را قبول کردیم و اگر اضافه هم بوده می‌پذیریم. ویلموتس معمار نسل جدید فوتبال بلژیک است و بلژیک اکنون در رنکینگ اول دنیاست. او یک مربی خوب است و حتی کارشناسان ما نظرات مثبت داشتند. اگر او دقیقه 94 از عراق گل نمی‌خورد، الان سرمربی ما بود و همه می‌گفتند بهترین مربی است. او با رقم 2.2 میلیون یورو می‌ارزید. قرارداد کی‌روش 1.4 میلیون یورو بود که 8 سال ما را «سوراخ سوراخ » کردند و همه انتقاد کردند.

تاج در واکنش به اینکه بحث انتقاد به کی‌روش فنی نبود و رفتاری بود که رفتارهای او نیز نتیجه عملکرد مدیریت فدراسیون بود، اظهار داشت: همه انتقاد می‌کردند که نمی‌آید، محترم نیست و... اما قراردادش 1.4 میلیون یورو بود. در جام جهانی درباره قطر چه صحبت‌هایی می‌کردند، اما آنها یک مربی آوردند و قهرمان جام ملت‌ها شدند. بعد همه گفتند ما باید این مربی را می‌آوردیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه کی‌روش حاکم فوتبال بود و سرپرست و دبیرکل عوض می‌کرد، گفت: از نظر فنی هم از او ایراد می‌گرفتند که یک بر صفر می‌بریم. او برای ما در دو دوره 21 میلیون دلار پول ایجاد کرد و جمع قرارداد او با تمام مسابقات و اردوها 10 میلیون و 600 هزینه داشت و 10 میلیون درآمدزایی کردیم.

تاج در خصوص اینکه کی‌روش روابط خوبی با او و مسئولان فدراسیون فوتبال هم نداشت، گفت: روابط کی‌روش با ما خوب بود و الا‌ن که حمله کرده درباره 200 هزار دلاری است که با او برای پاداش قرارداد بستیم. من درباره ویلموتس هم نمی‌گویم آدم بدی بود یا مربی بدی است.

وی در خصوص ادعای جواد نکونام مبنی بر اینکه کی‌روش حاضر بود با یک میلیون کمتر از قرارداد ویلموتس قراردادش را تمدید کند، گفت: خبر ندارم کی‌روش چنین چیزی را گفته باشد. او چهار روز بعد از رفتن از ایران با 3 میلیون دلار به کلمبیا رفت و با پاداش خوب قرارداد امضا کرد. کسی هم در کلمبیا نگفت یک مربی در ایران 1.4 گرفته و الان 3 میلیون می‌گیرد. کسی آنجا نگفت ب.ز و رئیس فدراسیون پول خورده‌ و قرارداد بالاتر بسته‌اند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به تمجیدهایی که از ویلموتس شده بود، خاطرنشان کرد: ویلموتس در اولین بازی 5 بر صفر سوریه را برد که بعد آمدند و گفتند بازی هجومی و خوب است. با کره جنوبی یک‌ - یک کردیم که بازی هجومی بود، آن هم وقتی که می‌گفتند خدا ما را بغل کرده بود که کره را بردیم و به جام جهانی رفتیم. بعد هنگ کنگ را بردیم و کامبوج را 14 بر صفر بردیم و باز همه تعریف کردند. با بحرین و عراق که باختیم اوضاع خراب شد و همه انتقاد کردند و اگر هم نمی‌باختیم، او هنوز سرمربی ما بود.

تاج در خصوص اینکه عباس ترابیان گفته است رنار با مبلغ کمتری حاضر بود سرمربی تیم ملی شود، خاطرنشان کرد: ترابیان آمد و گفت رنار باید تا جام ملت‌های آفریقا بماند، اما پرسیدیم او در این تاریخ قرارداد می‌بندد یا نه که قرارداد نبست. رنار هم عددش 2.6 بود و بیشتر از ویلموتس می‌خواست، اینکه ترابیان چه گفته را نمی‌دانم.

وی در خصوص اینکه گویا رنار، 2 میلیون یورو درخواست کرده بود، گفت: نه، بیشتر از این از ما می‌خواست. با ویلموتس هم قراردادمان 2.2 میلیون یورو سالیانه بود که کی‌روش را هم سالی 1.4 میلیون یورو دادیم که با پاداش‌های او رقم معقولی قرارداد بسته بودیم. گفته بودیم که اگر به جام جهانی صعود کنیم هم 20 درصد از پاداش را به او می‌دهیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه طبق قرارداد کی‌روش باید 10 درصد پاداش می‌گرفت و چرا به او 20 درصد پاداش پرداخت شد، اظهار داشت: بله 10 درصد بود، اما توافق کردیم و هیئت رئیسه هم موافقت کرد به او 20 درصد پاداش بدهیم. ما به جام جهانی رفتیم و این ارزشش را داشت.

تاج در خصوص پاداش عجیب 6 هزار و 3 هزار یورویی ویلموتس برای هر برد و مساوی عنوان کرد: پاداش کی‌روش هم برای هر بازی همین بود. 6 هزار یورو برای برد و 3 هزار یورو برای مساوی. این برای بازی‌های رسمی است و دوستانه نیست.‌ زمان کی‌روش بازی‌های دوستانه هم پاداش می‌دادیم، اما به ویلموتس بابت بازی‌های دوستانه پاداش نمی‌دادیم.

وی در خصوص اینکه یعنی برای پیروزی مقابل پاپوآ گینه نو کی‌روش 6 هزار یورو پاداش گرفته است، گفت: خیر، او برای بازی‌های دوستانه هم پاداش می‌گرفت، اما رقم آن کمتر بود. تحلیل او این بود که بازیکنان در باشگاه هم حقوق نمی‌گیرند و بهتر است در اردوها پاداش بگیرند. این پول‌ها را هم از خود کی‌روش می‌دادیم که تیم ما را به جام جهانی می‌برد و جامعه را شاد می‌کرد. جمع اینها عدد و رقمی بود که از دو جام جهانی درآمد ما 20 میلیون دلار شد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: کی‌روش یا هر مربی که می‌آید با هر قراردادی، اگر به جام جهانی برویم برای ما سود دارد. اگر 10 میلیون سود کنیم، می‌ارزد. قرارداد ویلموتس با ما این بود که تا جام جهانی 2022 سرمربی باشد. اسپینوسی و فریرا دو دستیارش بودند، در حالی که کی‌روش 10، 11 دستیار داشت. یک دلیل که با ویلموتس 2.2 میلیون یورو قرارداد بستیم، این بود که او دو دستیار داشت نه 11 دستیار. به هر حال ما باید هر سه ماه به ویلموتس پول می‌دادیم که او بعد از سه ماه از ما درخواست پولش را کرد که پرداخت نکردیم‌. پس از آن در درخواست دوم، او 1.25 میلیون دلار برای 5 ماه پول می‌خواست که وکیل او نامه زد و در 22 اکتبر نامه جدیدی زد که اگر پولش پرداخت نشود 25 اکتبر قرارداد یک طرفه فسخ می‌شود.

تاج در واکنش به نقدی که به صحبت‌های او می‌شود مبنی بر اینکه گفته بود ویلموتس نجابت داشت، گفت: گفتند چرا می‌گویید ویلموتس نجیب است، چون او 5 ماه نتوانست از ما پول بگیرد. این را بگویم تمام کسانی که زیر نظر فیفا هستند (در فوتبال هستند)، اگر پول را طبق قرارداد نگیرد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. مانند استراماچونی و کالدرون که فسخ کردند و ویلموتس هم فسخ کرد. ما در جواب نامه‌های وکلای ویلموتس گفتیم با ما کنار بیایند. از طرفی ما فکر می‌کردیم که پول‌مان در فیفاست و اگر به جام جهانی می‌رفتیم، پول ویلموتس را از درآمد خودش می‌دادیم.‌ اعداد و ارقام زیادی از فیفا می‌خواستیم و به بانک مرکزی نامه زدیم که به ما پول بدهند. چون فیفا به ما نمی‌توانست پول بدهد و 6 تحریم جدید هم بعد از قرارداد ویلموتس داشتیم.

وی در واکنش به اینکه تحریم‌ها قبل از قرارداد ویلموتس هم بود و حتی خودش در مصاحبه‌ای گفته بود شرایط تحریم در قرارداد گنجانده شده است، اظهار داشت: با ترامپ صحبت نکردم ببینیم تحریم جدید می‌گذارد! هر مربی‌ای با ما قرارداد امضا کند، می‌داند ما تحریم هستیم. من هم مصاحبه خودم را قبول دارم که گفته بودم تحریم در قرارداد گنجانده شده، اما 6 تحریم جدید برای ما بعد از قرارداد با ویلموتس ایجاد شد که 3 تحریم بانکی و 3 تحریم اعتبار اسنادی بود. این تحریم، بانک ویلموتس را هم شامل می‌شد.

تاج افزود: زمان کی‌روش هم تحریم بودیم اما از فیفا پول می‌گرفتیم و به کی‌روش می‌دادیم. از AFC سفارت ما پول می‌گرفت و تبدیل به رینگت می‌کرد و ما تحویل می‌گرفتیم. بعد از آن فیفا گفت ما دیگر نمی‌توانیم پول بدهیم. بعضی وقت‌ها برخی می‌گفتند ما 50 هزار دلار بیشتر در فیفا پول نداریم، اما خزانه‌دار ما مصاحبه کرده که 4.7 میلیون دلار پول ما در فیفاست. 2 میلیون دلار هم در مرحله اداری برای مصوب شدن است. 2 میلیون و 254 هزار دلار هم سهم باشگاه‌هاست که روی این عدد تبدیل به 8 میلیون دلار می‌شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه بخش زیادی از ارقامی که می‌گوید بابت پروژه‌هاست و پولی به حساب فدراسیون واریز نمی‌شود و باید پروژه تعریف شود، گفت: اگر من اطلاعات دارم و عضو کمیته مسابقات فیفا هستم، بهتر از شما می‌دانم. 4.7 میلیون دلار پول ماست و 2 میلیون برای پروژه‌های عمرانی است که برای ساختمان فدراسیون فوتبال می‌دهند.

تاج با بیان اینکه فدراسیون فوتبال با ویلموتس فسخ نکرده و این پوئن مثبت فدراسیون است، گفت: ما قرارداد را برای آقای بیگلری آوردیم تا ببیند. پس از مشورت با آقای بیگلری که رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا است به ویلموتس گفتیم ما فسخ نکردیم، اما شما فسخ کردید که ما آن را قبول نداریم و نامه زدیم که باید به ایران برگردید.

وی گفت: اگر فسخ را قبول می‌کردیم برای ما مشکل می‌شد. بعد از فسخ قرارداد از سوی ویلموتس به ستاد بحران تحریم نامه دادیم که 2 میلیون یورو پول گرفتیم‌. البته از خرداد و تیرماه به بانک مرکزی نامه می‌نوشتم که به ما پول بدهند و آنها برای ما شرکت‌های مختلف را معرفی می‌کردند. گل گهر و مس را هم معرفی کردند که آنها شرکت‌هایی بودند که ارز در خارج از کشور دارند. به خاطر تحریم‌ها ما باید پول را طوری واریز می‌کردیم که منشا پول مشخص نباشد و پول ویلموتس را همین گونه دادیم. پول کی‌روش هم 8 سال به همین شکل دادیم. این پول را هم قرض می‌خواستیم که بعد از گرفتن از فیفا آن را پس بدهیم.

وی در واکنش به اینکه درست است بابت انتقال پول از دبی به ترکیه 150 هزار دلار ترانسفر پرداخت شده است، گفت: خیر، این مبلغ نبود. این پول طبق گفته خزانه‌دار فدراسیون فوتبال یک درصد بود و او می‌گوید با تفاوت قیمت فروش درهم در ترکیه ما سود کردیم که در نهایت هزینه ترانسفر صفر بود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه امکان ندارد کارمزد ترانسفر پول از کشوری به کشور دیگر صفر شود و اطلاع دقیقی وجود دارد که 150 هزار دلار بابت این ترانسفر پرداخت شده است، گفت: من در این زمینه اطلاعات ندارم و از متخصص آن می‌پرسم. شما بگویید که در قرارداد ویلموتس برنده می‌شویم یا نه من باید از آقای بیگلری می‌پرسم، چون متخصص حقوقی نیستم.

تاج تاکید کرد: در کشور ما به خاطر تحریم، ستاد تحریم داریم که معاون اول رئیس جمهور، معاون اول رئیس قوه قضاییه و 11 وزیر در آن هستند. مصوبه این ستاد برای درخواست استقراض فدراسیون فوتبال انجام شد.

وی در واکنش به پرداخت پول ویلموتس توسط زیر مجموعه شستا، اظهار داشت: زیر مجموعه شستا می‌توانست اسپانسر ما شود که با شرایطی که به وجود آمد، نشد. برای قرارداد هم بنده به وزیر نامه نوشتم اگر پول او را تا 25 اکتبر ندهیم، باید کل پول قرارداد را بدهیم. هر چند ما بندی را آوردیم که سه ماه به او غرامت بدهیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا در صورت فسخ قرارداد از سوی ویلموتس بازهم فدراسیون باید سه ماه غرامت بدهد، گفت: هیچ باشگاه یا فدراسیونی نمی‌تواند یک طرفه فسخ کند، باید مربی را اخراج کند. فسخ فقط مربوط به مربی است، اما ما آوردیم اگر او را اخراج کردیم سه ماه دستمزد را غرامت بدهیم و اگر او هم قانونی فسخ کرد، باز سه ماه دستمزد غرامت بدهیم، نه کل مبلغ قرارداد را. حقوق و دستمزد هم عرف جهانی آن پرداخت برای 30 و 31 روز کار است که حقوق یک ماه می‌شود.

تاج با اشاره به بند پرداخت سه ماه دستمزد به عنوان غرامت در قرارداد ویلموتس، گفت: وکیل ویلموتس اول گفت در این قرارداد کلاه سر ما گذاشتید. این بند غرامت سه ماهه در قرارداد نبوده و در تهران اضافه شد، اما او خودش این قرارداد را امضا کرد. همانطور که ما دو میلیون یورو را طبق قرارداد به او دادیم و 300 هزار یورو هم اضافه بود، اما چون پول را بلوکی دادیم که این هم تخصصی است، نتوانستیم 300 هزار یورو اضافه را از او پس بگیریم.

تاج درباره اینکه بند پرداخت سه ماه غرامت را هم با پیشنهاد وزیر ورزش در قرارداد گنجانده شده است، اظهار داشت: وزیر گفت ضمانت اجرایی برای قرارداد بگذارید که اگر فسخ قرارداد شد، سه ماه غرامت بدهیم، حالا چه اخراج کنیم چه او موجه قراردادش را فسخ کند. ما هم اکنون این سه ماه حقوق را داده‌ایم و حتی اضافه هم داده‌ایم که درباره این پول اضافه به ویلموتس و فیفا نامه زدیم تا پول اضافه را پس بدهد. اصلا گذاشتن این بند ایده من بود، مشکلی وجود دارد؟!

وی در خصوص اینکه مقابل بند فسخ سه ماهه نوشته شده است "یا مبلغی مشخص" و این مسئله می‌تواند دردسرساز شود و ویلموتس با همین بند شکایت کرده است، گفت: وکلای ویلموتس روی این بند "یا مبلغ مشخص" شکایت کرده‌اند. این را بگویم که لایحه اولیه وکلای او بسیار توهین آمیز بود. من وکلای فدراسیون فوتبال را هم نمی‌شناختم و چندی پیش با آقای علی‌نژاد جلسه داشتیم که لایحه و وکلای فدراسیون فوتبال را دیدم که وکلای خوبی هستند. درباره این بند هم باید بگویم، ما حقوق ویلموتس را داده‌ایم و این لایحه چیزی است که ویلموتس باید برای آن فاکتور یا مبلغ جدیدی بیاورد که این پول غیر از حقوق است. تفسیر این بند همین است که گفتم. ما نامه زده‌ایم که فسخ را قبول نداریم و ویلموتس هم بعد از اینکه 2 میلیون گرفته، روی نیمکت تیم ملی در بازی با عراق نشسته است. به خود ویلموتس و وکلای او سه نامه زده‌ایم که برگردد و در این خصوص وکلای ما می‌گویند، نکته مثبت پرونده همین سه نامه است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره وکلای این فدراسیون در پرونده ویلموتس گفت: زمانی که خودم در فدراسیون فوتبال بودم، وکیلی گرفته بودم که نام او کلود رامونی بود و اکنون فدراسیون وکیل را عوض کرده است. وکلای ویلموتس تمام مبلغ را می‌خواهند، اما باید ببینیم وکیل ما چه می‌گوید.

تاج درباره اینکه اگر در این پرونده فدراسیون فوتبال محکوم شود به عنوان کسی که قرارداد را امضا کرده مسئولیت آن را قبول می‌کند و پول را پرداخت خواهد کرد یا نه، گفت: ما 8 میلیون در فیفا داریم که تضمین بدهی‌های ماست. حالا شما بگویید که آیا بدهی‌ها را به عهده می‌گیرید!

وی در خصوص اینکه بند "یا مبلغ مشخص" برای فدراسیون فوتبال دردسر ساز می‌شود و مسئولیت این قرارداد با او خواهد بود که قرارداد را امضا کرده است، گفت: این بند را طوری وکیل ما تفسیر کرده است، به سود ما خواهد بود. این بند یا مبلغ مشخص که می‌گویید، نیاز به تفاهم دارد که ما هم تفاهمنامه امضا نکردیم. آنها می‌خواستند کلکی بزنند که ما هم یک کارهایی انجام داده‌ایم که بعدا مشخص می‌شود، اما ما کلک نخوردیم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه لودیک دلشاد، وکیل این فدراسیون در پرونده ویلموتس را که همان وکیل بازنده باشگاه تراکتور است می‌شناسد یا نه، گفت: من نمی‌دانم لودیک دلشاد کیست، اما وکیل قبلی را عوض کردند. مسئولان فدراسیون هم حتماً فکر کرده‌اند که این کار را انجام داده‌اند.

آقای شاه منصوری و یک نفر دیگر هم بودند که در وزارت ورزش اولین بار آنها را دیدم، وکلای داخلی ما هستند و نظرشان درباره این پرونده مثبت است. اینطور که بقیه درباره پرونده ویلموتس فکر می‌کنند نیست و هنوز می‌گویم قرارداد خوب است، اما چون در دعوا هستیم، نمی‌توانم بیشتر از این صحبت کنم. همین حالا هم که قرارداد در رسانه‌ها منتشر شده است، به سود ما نیست. اینها به سود ویلموتس می‌شود.

تاج در خصوص اظهارات پژمان‌فر و احسان قاضی‌زاده هاشمی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که درباره قرارداد ویلموتس صحبت کرده و آن را تبانی، فساد و دلالی خوانده‌اند، اظهار داشت: به آقای پژمان‌فر علاقه‌مندم و آقای قاضی‌زاده هم نظر محترمی دارد. تمام دستگاه‌های نظارتی می‌توانند قرارداد را ببیند و بخوانند و ما هم مکلفیم پاسخ بدهیم. من از این موضوع استقبال می‌کنم. دلالی چیست؟ کسی که واسطه باشد و پولی در این وسط بخورد. ما دو میلیون یورو به ویلموتس دادیم که این پول در حساب او موجود است، اگر دلالی بود که پول کامل به حساب او نمی‌رفت. اگر فساد یا دلالی بود که اینطور نمی‌شد. پس تبانی، سواستفاده و بهره‌برداری در کار نبوده است. دلالی یعنی اینکه 1.4 میلیون قرارداد باشد و مربی 2.2 میلیون بگیرد و بعد بخشی از پول را به کسی بدهد.

وی در واکنش به اینکه از کجا مشخص است که این اتفاق رخ نخواهد داد و شاید ویلموتس بخشی از پول را به افراد دیگری بدهد، گفت: بگذارید پول را از حساب بردارد و ببینیم به چه کسی پول می‌دهد. این را هم بگویم آقای پژمان‌فر درست گفته که برخی به ویلموتس خط می‌دهند، اما تبانی در کار نبوده است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره حضور بادیگارد در تیم ملی برای ویلموتس و اینکه او این فرد را مسئول دفتر سرمربی تیم ملی خوانده بود، گفت: ویلموتس یک نفر را آورد و گفت پول او را خودم می‌دهم. او مصاحبه کرد و گفت هیچ کجای دنیا را مثل ایران امن ندیدم و وقتی اینطور می‌گوید، پس بادیگارد نداشته است. ویلموتس مربی قابل قبولی بود و الان که در دعوا هستیم هم می‌گویم مربی خوبی است.

"نباید از حالا به استقبال شکست برویم و ویلموتس را برنده این پرونده بدانیم." تاج با بیان این جمله نسبت به سوالات انتقادی مجری برنامه فوتبال برتر واکنش نشان داد که در پاسخ با این توضیح مواجه شد که در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال سپر رسانه‌ای داشته و حالا که نقد می‌شود تحمل نقد شدن را ندارد که در پاسخ با کنایه گفت: اگر منظور شما از سپر رسانه‌ای فردوسی‌پور است، او از من زیاد انتقاد کرد و انتقادهای او منصفانه بود و در گوش او هم گوشی نبود که کسی چیزی به او بگوید. همه این انتقادها را صادقانه می‌پرسید که مجری برنامه هم گفت که شما پشت صحنه چیز دیگری می‌گفتید!

تاج در خصوص اینکه آیا درست است که ویلموتس درخواست کامل قرارداد را بابت زیر سوال رفتن اعتبارش داشته است، گفت: بله، او چنین شکایتی دارد که آن هم به اضافه شدن بند 3 ماه غرامت برای فسخ قرارداد است.

وی درباره چرایی پرداخت مالیات ویلموتس طبق قرارداد او با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: گفتیم مالیات او را می‌دهیم، چون اگر در ایران تبلیغات گرفت این پول را تقسیم می‌کردیم و مالیات را از این محل پرداخت می‌کردیم. مالیات کی‌روش را هم ما می‌دادیم، اما از تبلیغات او چیزی به فدراسیون فوتبال نمی‌رسید.

تاج در واکنش به این سوال که فیفا درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال بارها در زمان ریاست او نامه زد و چرا این اساسنامه همان موقه اصلاح نشد، گفت: یک بار اساسنامه را به دولت بردیم و سال گذشته قرار بود به گفته آقای داورزنی به تصویب دولت برسد که نشد. ما باید الزامات کشور و فیفا را در اساسنامه ببینیم و فیفا معتقد است دولت‌ها می‌توانند به فوتبال کمک کنند. ما هم درآمدی نداریم، اما مستقل بودن فوتبال باید انجام شود. دولت هم دنبال دخالت نیست، حتی وزیر ورزش گفت اگر بحث تعلیق است، او از اساسنامه حذف شود. ضمن اینکه قبل از بیماری‌ام اساسنامه‌ای را با فیفا نهایی کردیم که آنها الان سوال دارند چرا آن اساسنامه نهایی نشده است.

تاج در خصوص اینکه او رابطه خوبی با جانی اینفانتینو داشت و در زمان اجرای قانون بازنشستگی رئیس فیفا به ایران آمد و با سفارش و هماهنگی او مصاحبه‌ای هم در این خصوص انجام داد، گفت: نه، اینفانتینو برای ورود بانوان و کارهای دیگر آمده بود. رئیس فیفا اینطور نیست که من بگویم برای بازنشستگی در خطرم و به اینجا بیاید. بازنشستگی هم در فوتبال طبق اساسنامه در 65 سالگی بوده است. این که می‌گویید، تهمت است و خود دوستان در برنامه نود خواستند با او مصاحبه کنند. دوستان 30 سوال پرسیدند و یکی از آنها درباره بازنشستگی بود. قسم می‌خورم که من مصاحبه را هماهنگ نکردم.

مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در حالی مصاحبه را به اتمام رساند که مجری برنامه قصد پرسش سوالات مردمی را داشت، اما تاج اعلام کرد به اینکه سوالات برای مردم باشد شک دارد و به همین دلیل پاسخ نداد و مجری برنامه هم ترجیح داد گفت‌وگو را به پایان برساند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها