بوریس جانسون:

از کسانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به شوخی می‌گیرند پشتیبانی نمی‌کنم

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، از معترضانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض می‌کنند، حمایت نمی‌کند.

از کسانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به شوخی می‌گیرند پشتیبانی نمی‌کنم
کد خبر: 410713
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۰۸:۵۶:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ بوریس جانسون خاطرنشان کرد: از کسانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را به شوخی می‌گیرند، پشتیبانی نمی‌کنم. دلیل آن هم واضح است؛ با چنین اقدامی در مورد کرونا در زمان بحرانی ریسک می‌کنیم، یعنی دقیقاً زمانی که پیشرفت بزرگی داشته‌ایم. و نه، از کسانی که قانون را می‌شکنند، به پلیس حمله می‌کنند و به اموال عمومی آسیب می‌رسانند، حمایت نکرده و آن‌ها را به حال خود نمی‌گذارم.

وی افزود: ما در این کشور دموکراسی داریم. اگر می‌خواهید فضای شهری را تغییر دهید، می‌توانید کاندیدای انتخابات شوید یا به کسی رأی دهید که این کار را انجام دهد. بنابراین باید واضح بگویم آن‌هایی که به پلیس یا اموال عمومی حمله می‌کنند، به مأموران پلیس- که سعی دارند همه ما را ایمن نگه دارند- جراحت وارد می‌کنند، با اجرای تمام و کمال قانون مواجه خواهند شد.


پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا روز دوشنبه اظهار کرد که بیش از 137 هزار نفر در اعتراضات بر ضد نابرابری نژادی و خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها در انگلیس شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بیش از 30 افسر پلیس در جریان اعتراضات لندن که به خشونت کشیده شده، زخمی شدند. پلیس 135 نفر را طی آخر هفته دستگیر کرد.

مرگ جورج فلوید، مرد آمریکایی آفریقایی تبار در دستان پلیس مینیاپولیس، ایالت مینه‌سوتا، جنبش جهانی علیه خشونت پلیس و نابرابری اجتماعی به وجود آورده است. با این حال، بسیاری از اعتراضات به شورش بدل شده و همراه با خشونت علیه پلیس و شهروندان و اقداماتی نظیر آُسیب به اموال عمومی، آتش‌سوزی و غارت بوده است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را در تاریخ 11 مارس (21 اسفند) اعلام کرد. بر اساس این نهاد بهداشت جهانی، نرخ جهانی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از 400 هزار نفر گذشته و تعداد موارد مبتلا به کرونا نیز در حال حاضر مرز 6 میلیون و 900 هزار نفر را پشت سر گذاشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها