سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد

دولت افغانستان 3هزار زندانی طالبان را آزاد کرد

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد سه هزار زندانی طالبان برای اعتمادسازی و آغاز گفت‌وگو بین گروههای افغان آزاد شدند.

دولت افغانستان 3هزار زندانی طالبان را آزاد کرد
کد خبر: 410829
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جاوید فیصل روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در کابل گفت که روند آزادی زندانیان طالبان از طرف دولت افغانستان برای حسن نیت ادامه می یابد.

وی اضافه کرد دولت و تیم مذاکره کننده برای گفت وگو با طالبان آمادگی کامل دارد.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد طالبان در روزهای گذشته خشونت‌ها را افزایش داه اند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز روز گذشته در نشستی گفته بود که روند آزادی زندانیان طالبان ادامه خواهد یافت و تاکنون سه هزار زندانی آنها آزاد شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرده بود که طالبان نیز با استفاده از این فرصت برای برآورده شدن خواست‌های مردم گام‌های اساسی را بردارند و آماده آغاز مذاکرات شوند.

در این حال زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نیز دور تازه سفر خود به منطقه از جمله افغانستان، پاکستان و قطر را آغاز کرده و هدف از این سفر را تسریع آزادی زندانیان، کاهش خشونت، آغاز گفت‌وگوی بین افغانی و تطبیق مواد توافقنامه صلح با طالبان خوانده است.

ژنرال قمرجاوید باجوه فرمانده ارتش پاکستان نیز پس از ملاقات با خلیل‌زاد امروز در یک سفر اعلام ناشده وارد کابل گردیده و با اشرف غنی رییس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرده است.

تاکنون جزئیات این دیدار و هدف از سفر وی بطور روشن اعلام نشده اما سفارت پاکستان در کابل از دیدار وی با مقامات بلندپایه افغانستان گفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها