اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس هم به رای گذاشته می‌شود؟

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق تصمیم هیأت رئیسه مجلس، اعتبارنامه‌های سه منتخب باقی‌مانده (منتخبین فریدن، گچساران و صومعه‌سرا) در جلسه علنی مجلس به رأی گذاشته نمی‌شود و فقط قرائت خواهد شد.

اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس هم به رای گذاشته می‌شود؟
کد خبر: 410862
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۴:۲۴:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس با اشاره به اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه سه نفر از منتخبین گفت: در جلسه‌ای که هیأت رئیسه مجلس درباره این موضوع برگزار کرد، جمع‌بندی نهایی این شد که به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های منتخبین فریدن،‌ صومعه‌سرا و گچساران در شعبه مربوطه، اعتبارنامه‌های این منتخبین در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و رأی‌گیری در مورد آنها انجام نخواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های این منتخبین در شعب 10 و 12 اعتبارنامه‌های این افراد در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و نیازی به رأی‌گیری نخواهد داشت.

سلیمی اظهار داشت:‌ در زمان اصلاح آئین‌نامه برای این موضوع، شورای نگهبان به اینکه اعتبارنامه‌های مورد اعتراض واقع شده تنها در صحن قرائت شود ایراد گرفته بود و این موضوع در آئین‌نامه ذکر شد که نمایندگان باید در مورد آن تصمیم بگیرند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس دو برداشت از مواد 29 و 32 آئین‌نامه در این باره انجام می‌شود یکی اینکه اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض واقع می‌شوند باید در صحن به رأی‌گیری گذاشته شود و برداشت دوم اینکه این اعتبارنامه‌ها تنها باید قرائت شود.

وی افزود: در جلسه مفصلی که در هیأت رئیسه مجلس برای این موضوع برگزار شد نظر اکثریت اعضا بر این بود که رأی‌گیری در این باره نیاز نیست و اعتبارنامه تنها باید قرائت شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها