کد خبر: 410873
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۴:۵۱:۵۰
| |

معاون رییس جمهوری:

سند ارتقای وضعیت زنان باعث تقویت عدالت جنسیتی می‌شود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده منجر به تقویت عدالت جنسیتی و اجتماعی می‌شود گفت: نگاه عدالت جنسیتی مبنتی بر نگاه قرآن کریم است.

سند ارتقای وضعیت زنان باعث تقویت عدالت جنسیتی می‌شود
کد خبر: 410873
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۴:۵۱:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه‌ اقدام‌های مهمی انجام شده و تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در 29 استان کشور نشان از گام برداشتن در راه این سند است.

وی بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گام مهم برای پرداختن به صورت تخصصی و با برنامه به موضوع زنان و خانواده است.

ابتکار تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اقدامی برای تحقق اندیشه امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف مانند جمعیت و اقتصاد مقاومتی و گامی برای تحقق گام دوم انقلاب و برنامه ششم توسعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یک برنامه عملیاتی و نتیجه محور است و برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تدوین سند، سامانه پایش و رصد سند در هفته دولت رونمایی می‌شود.

وی در ادامه سمنان را جزو 6 استان برتر در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی ذکر کرد و افزود: با انتصاب‌های جدید در استان سمنان رتبه این استان به زودی ارتقا خواهد یافت.

وی بیان کرد: پرداختن به موضوع زنان و خانواده یک موضوع فرابخشی است و باید از ظرفیت تمام بخش‌ها مانند سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد و استان سمنان در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ابراز داشت: در دنیا مشکلات زیادی در زمینه زنان و خانواده وجود دارد و این مشکلات ناشی از بی‌توجهی به تعالیم دینی است و عدالت جنسیتی مبتنی بر قرآن کریم به معنای عملکرد بر اساس تعالیم دینی است.

وی اضافه کرد: در زمینه ارتقای وضعیت زنان و خانواده و عدالت جنسیتی و عدالت اجتماعی در کشور فاصله وجود دارد و در برخی استان‌ها در این زمینه مشکل بیشتر وجود دارد و برنامه‌ریزی لازم، رسیدن به وضعیت مطلوب است.

ابتکار خاطرنشان کرد: ستاد ملی زن و خانواده بهمن 98 تشکیل و شاخص خانواده در آن تعریف شد که تحقق این شاخص‌ها برای داشتن خانواده سالم و پویا مدنظر است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور انجام کارهای زیربنایی در حوزه زنان و خانواده برای توسعه پایدار در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: آموزش به دانشجویان در پایان تحصیل به منظور مهارت آموزی و برگزاری نمایشگاه‌های علمی، افزایش مهارت معلم و مربیان آموزش و پرورش با هدف تحکیم خانواده و انسجام اجتماعی و تقویت مهارت گفت و گو و ارتباط موثر از جمله اقدام های انجام شده در استان سمنان و کشور برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده است.

وی در ادامه بیان کرد: اشتغالزایی برای 300 زن روستایی در استان سمنان با فرا گرفتن آموزش در زمینه تولید محصولات سالم با کاهش مصرف سم و کود که قابلیت صادرات دارد از جمله برنامه‌های حمایتی در این استان بود.

وی اضافه کرد: توانمند سازی زنان در زمینه گیاهان دارویی با هدف حفظ منابع طبیعی و بهبود معیشت از دیگر اقدام‌های انجام شده در استان سمنان برای حمایت از زنان است که اکنون پنج مرکز در این زمینه فعال است.

ابتکار اظهار داست: در کنار مشکلات اقتصادی و اعتیاد یکی از مسایل مهم جامعه امروز فقدان تسلط بر مهارت گفت و گو است و باید در جامعه آموزش دهیم تا زنان و خانواده بدانند چطور با هم حرف بزنند و مشکلات را حل و فصل کنند و دفتر رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی به دنبال تقویت این مهارت در جامعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: برای 400 نفر از زنان سرپرست خانوار استان سمنان وام تامین شد و آمادگی افزایش پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط وجود دارد.

سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده استان سمنان در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها