کد خبر: 410879
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۵:۲۲:۳۴
| |

مقامات هندی:

هند تسلیم قدرت چین برای تصرف خاک بیشتر در منطقه لاداخ نخواهد شد

چند روز پس از مذاکره فرماندهان ارتش هند و چین برای حل مناقشه مرزی به صورت صلح آمیز، آمیت شاه وزیر کشور و راجنات سینگ وزیر دفاع هند روز سه شنبه طی اظهاراتی اعلام کردند که هند تسلیم قدرت چین برای تصرف خاک بیشتر در منطقه لاداخ نخواهد شد.

هند تسلیم قدرت چین برای تصرف خاک بیشتر در منطقه لاداخ نخواهد شد
کد خبر: 410879
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۵:۲۲:۳۴

اعتمادآنلاین| به گزارش نشریه تایمز او ایندیا وزرای دفاع و کشور هند در سخنرانی تصویری خود تاکید کردند که هند هیچ کوتاهی در مقابل منافع و غرور ملی خود نخواهد کرد.


آمیت شاه وزیر کشور هند در سخنرانی خود که با انتقاد احزاب مخالف مواجه شد، ادعا کرد: پس از آمریکا و رژیم صهیونیستی، هند تنها کشوری در جهان است که توانسته به خوبی از مرزهای خود محافظت کند.


وی ضمن اشاره به حملات هوایی سال 2018 هند علیه پایگاه‌های شبه نظامی در کشمیر تحت کنترل پاکستان، گفت: هند دارای توانایی بازدارنده برای دفاع از خاک خود است.


اما راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره ضمن انتقاد از این اظهارات وزیر کشور هند اعلام کرد، دولت مرکزی هند باید حقیقت را در مورد تنش مرزی با چین بازگو کند.


راجنات سینگ وزیر دفاع هند نیز در اظهارات خود گفت: هرگونه اقدام برای آسیب رساندن به حاکمیت ارضی و کرامت هند با مقاومت مواجه خواهد شد، زیرا هند هیچگاه به دنبال انجام اقدامات مشابه نبوده است. مذاکره هند با چین در سطح دیپلماتیک و نظامی در حال انجام است. مذاکره پیشین دو کشور در سطح فرماندهان نظامی بسیار مثبت بود و هر دو کشور توافق کردند تا زمان حل اختلافات به مذاکرات خود ادامه دهند.


مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی‌ترین مناقشه‌های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تاکنون است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.


همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف‌های مرزی داشتند.


ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش‌های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی کرده است تجهیزات و زیرساخت‌های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.


مقامات آگاه هندی اعلام کردند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش‌های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.


دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز کرده‌اند و برای پایان تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی کنند.


از سوی دیگر چین می‌خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها