کد خبر: 410918
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۸:۳۸:۱۵
| |

در بسته خبری «اعتمادآنلاین» بشنوید:

اخبار اقتصادی روز با رادیو اعتمادآنلاین

مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز، سه‌شنبه 20 خرداد، را در بسته خبری اعتمادآنلاین بشنوید.

اخبار اقتصادی روز با رادیو اعتمادآنلاین
کد خبر: 410918
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۸:۳۸:۱۵

اعتمادآنلاین| در این بسته خبری مروری داریم بر مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز:

مردم سهام عدالت خود را نفروشند

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بورس را نقطه امیدی در شرایط خاص اقتصادی کشور دانست و گفت: توصیه دولت به دارندگان سهام عدالت این است که سهام خود را نفروشند و از منافع بلندمدت آن بهره‌مند شوند.

واکنش وزیر اقتصاد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از عبارت «کسری بودجه» درگزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در سال جاری درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می‌شود که هزینه‌ها بر منابع و درآمدها پیشی گرفته باشد. اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش‌بینی عدم تحقق مطرح است و براساس پیش‌بینی ما عدد اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود. جای عدم تحقق در منابع مصوبات بودجه مانند مالیات و واگذاری‌ها صورت خواهد گرفت و ما تلاش داریم حداکثر تحقق انجام شود اما در صورت عدم تحقق می‌توانیم از طریق فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

یارانه خرداد امشب واریز می‌شود

یکصد و دوازدهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه سال جاری به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان ساعت 24 امشب 20 خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد شد.

مسکن ملی در تابستان افتتاح می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تحویل نخستین واحدهای مسکن ملی در تابستان امسال به متقاضیان خبر داد و گفت: همزمان با رونق تولید، با اخذ مالیات از خانه‌های خالی بازار مسکن کنترل خواهد شد.

صادرات 12 میلیارد دلاری به کشورهای عربی در سال گذشته

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: میزان صادرات به کشورهای عربی در سال 1398 ، بیش از 12 میلیارد دلار بوده است، این رقم در سال 1397 حدود 16 میلیارد دلار بود.


عراق با حدود 9 میلیارد دلار واردات، بزرگترین مشتری ایران میان کشورهای عربی منطقه است.


واردات امارات، دومین مشتری ایران، در سال گذشته 2.5 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن بیش از 3 میلیارد دلار کاهش داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز و پول سیگنال های مثبتی از بهبود وضعیت اقتصادی می‌دهند

همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: در بخش تأمین ارز، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه و ضروری کشور، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است. در این مدت بیش از 4/5 میلیارد دلار برای انجام واردات تأمین شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها