کد خبر: 411014
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۰:۲۲:۵۸
| |

الهام امین‌زاده:

اگر مدیران خوب تربیت می‌شد، فساد نداشتیم

معاون سابق حقوقی رئیس جمهور گفت: باید برخی از ابزارهای مبارزه با فساد اصلاح شوند؛ چون به ترمزی برای مدیران خوش‌فکر و فعال در مبارزه با فساد تبدیل شده است.

اگر مدیران خوب تربیت می‌شد، فساد نداشتیم
کد خبر: 411014
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۰:۲۲:۵۸

اعتمادآنلاین| الهام امین‌زاده، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد عزم جدی دارد، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته مدیران خوبی تربیت نشده‌اند؛ چون با تربیت مدیران خوب است که می‌توان مانع بروز فساد شد.

وی گفت: برای مقابله با فساد ابتدا باید نظام آموزشی را به میدان آورد؛ یعنی در مدارس و دانشگاه‌ها باید آموخت که مقابله با فساد و دوری از فساد و رانت به منافع شخصی و حزبی ارجحیت دارد.

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور یادآور شد: متأسفانه در کشورمان گاهی اوقات برخی فسادها توسط برخی مدیران و اشخاص روی می‌دهد که هیچ نهادی و هیچ ارگانی متوجه آن نمی‌شود؛ در صورتی‌که در کشورهای غربی، به حدی مجازات سنگین برای افراد فاسد وضع کرده‌اند که بیشتر افراد و مدیران به فکر انجام فساد نمی‌افتند.

امین‌زاده با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت: اینکه قوه قضائیه در دوران ریاست حجت‌الاسلام رئیسی بحث مبارزه با فساد را جدی گرفته و ابتدا از داخل خود این قوه شروع کرده، اتفاق خوبی است؛ زیرا این اقدام موجب می‌شود تا مابقی مدیران از انجام فساد واهمه داشته باشند.

وی نقش رسانه‌ها را در مبارزه با فساد و شفافیت بسیار مهم و سازنده ارزیابی کرد و گفت: البته باید رسانه توسط افراد یا ارگان‌ها خریداری نشود یا به ابزاری برای تخلیه عقده‌ها و انتقام‌جویی به حساب نیاید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای بقای کشور و نظام باید با فساد مبارزه کرد، گفت: فساد همانند موریانه‌ای است که یک کشور را از درون از بین می‌برد.

امین‌زاده با اشاره به ضرورت بازبینی در نحوه استفاده از ابزارهای مبارزه با فساد، تأکید کرد: گاهی اوقات بعضی از ابزارها دست و پای مدیران را در نحوه برخورد با فساد می‌بندد و یا مانع فعالیت سازنده مدیران می‌شود و به عبارتی گاهی این ابزارها به ترمز فعالیت مدیران فعال و خوش‌فکر تبدیل شده است.

وی افزود: باید یک آسیب‌شناسی دقیق و منسجمی در خصوص نحوه استفاده از ابزارهای مبارزه با فساد صورت گیرد یا حتی بارها پیشنهاد داده‌ایم که یک کمیته آسیب‌شناسی نهادهای نظارتی شکل بگیرد.

کارشناس مسائل حقوقی ادامه داد: 40 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و تا به امروز هیچکدام از فرامین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با فساد به درستی اجرا نشده است؛ لذا امروز مشاهده می‌کنیم که برخی از مدیران کشور پشت میز محاکمه قرار گرفته‌اند؛ لذا ضروری است یک آسیب‌شناسی دقیقی از ضعف ابزارهای نظارتی در این خصوص صورت بگیرد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها