«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیبی| مهم‌ترین دلیل حضور ترکیه در لیبی چیست؟

به نوشته یک روزنامه فرانسوی، دستیابی به منابع گاز هدف اصلی حضور ارتش ترکیه در لیبی است. رجب طیب اردوغان قصد دارد ثمرات حمایت نظامی و مالی خود را از دولت حاکم بر پایتخت این کشور، از طریق دستیابی مستقیم به منابع انرژی لیبی کسب کند.

لیبی| مهم‌ترین دلیل حضور ترکیه در لیبی چیست؟
کد خبر: 411106
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۰۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیبی این روزها درگیر وضعیتی پیچیده و دشوار شده است. بخش مهمی از قدرت های دنیا و کشورهای خاورمیانه تلاش می کنند سرنوشت لیبی را به دست گیرند. جنگ قدرت در لیبی هنوز ابعاد پنهان بسیاری دارد. یکی از طرف های درگیر در لیبی کشور ترکیه است. کشوری که حضورش در این منطقه سوال مهمی را به وجود آورده و آن هم این است که مهم‌ترین دلیل حضور ترکیه در لیبی چیست؟

به نوشته یک روزنامه فرانسوی، دستیابی به منابع گاز هدف اصلی حضور ارتش ترکیه در لیبی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه لوموند طی گزارشی در مورد حضور نظامی ترکیه در لیبی هدف اصلی این حضور را امکان دسترسی به منابع گازی این کشور اعلام کرد.

این روزنامه فرانسوی نوشت: رجب طیب اردوغان قصد دارد ثمرات حمایت نظامی و مالی خود را از دولت حاکم بر پایتخت این کشور، از طریق دستیابی مستقیم به منابع انرژی لیبی کسب کند.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، همزمانی حضور نظامی ترکیه در لیبی با امضای توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با لیبی، از برنامه‌های آنکارا برای سلطه بر منابع دریای مدیترانه از طریق این توافق حکایت دارد.

گفتنی است کشورهای یونان، قبرس، مصر، امارات متحده عربی و فرانسه شدیداً به امضای توافق استکشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه بین لیبی و ترکیه اعتراض کردند و آن را غیرقانونی خواندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها