برادر جورج فلوید در کنگره آمریکا:

قانون باید رفتار پلیس با سیاه‌پوستان را اصلاح کند

برادر جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که حین بازداشت در شهر مینیاپولیس به دست پلیسی سفیدپوست کشته شد، با حضور در کنگره آمریکا خواهان تصویب قوانینی برای اصلاح رفتاری پلیس شد.

قانون باید رفتار پلیس با سیاه‌پوستان را اصلاح کند
کد خبر: 411190
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۰۷:۳۰:۲۲

اعتمادآنلاین| فیلونیز فلوید چهارشنبه در سخنانی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، خواهان "پایان دادن به رنج سیاه‌پوستان" شد. او از نمایندگان کنگره خواست نگذارند که جان برادرش بیهوده از دست برود.

فیلونیز فلوید خطاب به نمایندگان گفت:‌ همان رهبرانی باشید که این کشور و جهان به آن نیاز دارد.

فیلونیز فلوید در حالی در کنگره صحبت می‌کرد که تظاهرات نژادی در اعتراض به مرگ جورج فلوید در شهرهایی مانند نیویورک و بوستون برای شانزدهمین روز ادامه داشت.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، جورج فلوید بیست و پنجم مه (پنجم خرداد) حین بازداشت جان داد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی فلوید را در حالی نشان می‌دهد که او روی زمین دراز کشیده و یک مامور پلیس به نام درک شووین زانویش را بر گردن او فشار می‌داد. مرگ فلوید با تظاهرات سراسری در آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان همراه شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، در حال بررسی یک طرح برای اصلاحات ساختاری پلیس در سراسر آمریکاست.

طرح دموکرات‌ها شامل منع به کارگیری فن‌هایی است که به گردن بازداشت‌شدگان فشار وارد می‌کند (تکنیک خفگی)، عرضه آموزش‌های نژادی به ماموران پلیس و منع اداره‌های پلیس در شهرها و ایالت‌های مختلف از استخدام ماموران سابقه‌دار در زمینه تخلفات نژادی است.

مت گتز، عضو جمهوری‌خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفته است، اعضای این حزب برای اصلاح پلیس با دموکرات‌ها همکاری خواهند کرد. کاخ سفید هم از نهایی شدن برنامه دولت آمریکا برای مقابله با خشونت پلیس خبر داده است. کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید گفت طرح دولت شامل کاهش مصونیت‌های حقوقی ماموران پلیس نخواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها