کره شمالی خطاب به آمریکا:

برای برگزاری انتخابات بدون دردسر سکوت کنید

کره شمالی اعلام کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره مسائل داخلی دو کره اظهار نظر کند و به نفع واشنگتن است که برای برگزاری انتخابات بدون مشکل سکوت پیشه کند.

برای برگزاری انتخابات بدون دردسر سکوت کنید
کد خبر: 411250
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۷:۴۴

اعتمادآنلاین| این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت خارجه آمریکا از قطع خطوط تماس با کره جنوبی ابراز تاسف ناامیدی کرد.

"کیون جونگ گون"، مدیر کل امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی طی اظهاراتی در خبرگزاری دولتی "کی‌سی‌ان‌ای" تصریح کرد: اگر آمریکا با اظهارات بی‌ملاحظه خود در مسائل دیگران سرک بکشد و سرش به مسائل داخلی خودش گرم نباشد- در زمانی که شرایط سیاسی این کشور از هر زمان دیگری آشفته‌تر است- با وضعیت ناخوشایندی مواجه خواهد شد که کنار آمدن با آن دشوار است.

وی افزود: آمریکا باید "زبانش را نگه دارد" و به مشکلات داخلی خودش بپردازد؛ مگر اینکه بخواهد "سیخ شدن مو بر تن" را تجربه کند. این نه تنها به نفع آمریکا خواهد بود، بلکه به نفع برگزاری بی‌دردسر انتخابات پیش روی این کشور نیز هست.

از نظر جیمز کیم، پژوهشگر موسسه مطاعات سیاسی "آسان" در سئول، روشن نیست که پیونگ‌یانگ چگونه می‌تواند در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی امریکا خللی ایجاد کند یا برای انتخاب دوباره دونالد ترامپ مشکلی بوجود آورد.

پس از مجموعه نشست‌های تاریخی در سال‌های 2018 و 2019 بین ترامپ و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، پیشرفت اندکی در از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی به دست آمده و پیونگ یانگ در مورد امتناع واشنگتن از کاهش تحریم‌ها، ابراز ناامیدی کرده است.

کره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کرد بعد از روزها درگیری با سئول بر سر اینکه این کشور جلوی فراری‌هایی که اعلامیه و موارد دیگر به کره شمالی می‌فرستند را نگرفته، خطوط ارتباطی خود را با سئول قطع می‌کند.

روز چهارشنبه، کره جنوبی اعلام کرد علیه دو سازمانی که چنین عملیاتی را اجرایی می‌کنند، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها