کد خبر: 411278
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله:

تشکل‌سازی یک ضرورت است

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله با تاکید بر ضرورت جبهه‌سازی و تشکل‌سازی، گفت: اگرچه یکی از مولفه‌های اصلی حرکات عدالتخواهانه، خودجوش بودن و استقلال و آن است، امّا به موازات این موضوع، این اصل را باید در نظر گرفت که تشکل‌سازی یک ضرورت است.

تشکل‌سازی یک ضرورت است
کد خبر: 411278
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر محمّدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله(عج) ، صبح امروز (پنجشنبه 22 خرداد) در اوّلین نشست ملّی مطالبه‌گران مردمی که با حضور فعّالان عرصه عدالتخواهی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام رحمه‌الله، شهدا و مخصوصاً حاج قاسم سلیمانی، گفت: یکی از بزرگترین اقدامات انقلاب اسلامی، حرکت در راستای رسیدن به قسط است.

وی با اشاره به ضرورت جبهه‌سازی در بیانات سال‌های اخیر رهبر انقلاب، گفت: نیروهای انقلاب عادت کرده‌اند که مستقل از هم کار کنند و کاری به یکدیگر نداشته باشند. اگرچه یکی از مولفه‌های اصلی حرکات عدالتخواهانه، خودجوش بودن و استقلال و آن است، امّا به موازات این موضوع، این اصل را باید در نظر گرفت که تشکل‌سازی یک ضرورت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه همه حرکات مطالبه‌گرایانه حول بیانیه گام دوم صورت می‌پذیرد، به اهمیت نقش مردم در گام نخست انقلاب اشاره کرد و گفت: عامل اصلی دستاوردهای فراوان کشور در چهل سال اول، نقش‌آفرینی گسترده و به‌موقع مردم در مقابله با تهدیدات انقلاب اسلامی بوده است.

سرلشکر جعفری مقاطع مختلف گام نخست انقلاب از جمله جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در همین ماجرای کرونا هم دیدیم که نقش اصلی را مردم ایفا کردند و نقطه تمایز کشور ما با سایر کشورها از جمله آمریکا، همین پای کار آمدن مردم است.

وی با بیان اینکه درگام دوم انقلاب، مسئله ما تهدیدات دفاعی و امنیتی نیست و از این مقوله عبور کرده‌ایم، گفت: البته این سخن بدان معنی نیست که دیگر تهدید امنیتی نخواهیم داشت، ممکن است پیش بیاید، اما تجربه پای کار آمدن مردم حاصل شده و تمرین‌های لازم برای اینگونه تهدیدات انجام شده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله تصریح کرد: در چهل سال دوم انقلاب باید به اقدامات ایجابی روی بیاوریم که روح بیانیه گام دوم نیز همین است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، بخشی از مردم یعنی به میزانی که لازم بود پای کار آمدند، گفت: در راهپیمایی‌ها، مقابله با تهدیدات امنیتی و حوادثی چون سیل و زلزله نیز درصدی از مردم پای کار آمده‌اند. امّا در گام دوم انقلاب که حرکت به سمت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است، این مقصود باید با حضور همه مردم حاصل شود.

وی افزود: همانطور که در شکل‌گیری انقلاب همه مردم پای کار آمدند، در گام دوم انقلاب نیز نیازمند حضور همه مردم هستیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله(عج)، میزان گستردگی حرکات مطالبه‌گرایانه و چگونگی سازماندهی نیروهای عدالت‌خواه رو دو نکته مهم عنوان کرد و گفت: به‌بار نشستن عدالتخواهی نیازمند گسترده بودن حضور مردم است.

سرلشکر جعفری، تخصصی بودن فعالیت‌های مطالبه گرایانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اشراف به مسائل مورد مطالبه، یکی از مهم‌ترین نیازها است.

وی با بیان اینکه هنوز همه ظرفیت‌های مردمی پای کار مطالبه گری نیامده، تصریح کرد: باید همه ظرفیت‌های بالقوه جامعه، بالفعل شود. محور این اقدامات و برنامه‌ریزی و ساماندهی آن نیز باید با جوانان باشد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه‌الله(ع) ادامه داد: علاوه بر تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری، تکثیر هسته‌ها نیز مهم است. هسته‌های فعلی به هیچ وجه کافی نیست و باید ده‌ها برابر بشود. در بسیاری از شهرها ممکن است یک هسته مطالبه‌گری هم وجود نداشته باشد، درحالی که حداقل نیاز به 5 هزار هسته موضوعی عدالت‌خواهی در سراسر کشور هستیم.

سرلشکر جعفری با یادآوری اینکه در دفاع مقدس، زمانی که نیاز بود، همه نیروها تجمیع می‌شد و مثلاً منجر به آزادسازی خرمشهر می‌شد، تصریح کرد: امروز اگر نیاز به آزادسازی خرمشهرها داریم آزاد بشود، باید غیر از موضوعات خرد و منطقه‌ای به تجمیع همه هسته‌ها بپردازیم و با طراحی هماهنگ شده، همه هسته‌ها روی یک موضوع خاص در سطح ملی یا استانی تمرکز کنند تا منجر به حل آن مسئله شود.

وی در واکنش به سخن یکی از حضّار مبنی بر برنتابیدن حرکات عدالت‌خواهانه از سوی برخی جریان‌ها و دستگاه‌ها گفت: در جنگ، مهم‌ترین قسمت و نقطه، گردان‌های خط‌شکن بودند، چرا که در معرض تیرهای مختلفی بودند و هر لحظه ممکن بود مورد هدف قرار بگیرند. امروز نیز نیروهای مطالبه‌گر و عدالتخواه، همان نیروهای خط‌شکن هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها