وزیر دفاع ترکیه:

انتظار می‌رود آمریکا و روسیه به تعهدات خود در سوریه عمل کنند

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه آزار و اذیت تروریست‌ها در مناطقی از سوریه ادامه دارد گفت: اگر تعهدات عملی نشود٬ در راستای حفاظت از حقوق و منافع کشور و همچنین اطمینان از تامین امنیت مرزهایمان تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتظار می‌رود آمریکا و روسیه به تعهدات خود در سوریه عمل کنند
کد خبر: 411310
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۲:۴۶:۰۴

اعتمادآنلاین| خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه در چارچوب عملیات چشمه صلح و توافق‌های خود با ایالات متحده آمریکا و روسیه٬ تمامی تعهداتش را در سوریه به جای آورده است و انتظار می‌رود آمریکا و روسیه نیز به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه آزار و اذیت تروریست‌ها در مناطقی از سوریه ادامه دارد گفت: اگر تعهدات عملی نشود٬ در راستای حفاظت از حقوق و منافع کشور و همچنین اطمینان از تامین امنیت مرزهایمان تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به ادامه مبارزه با تروریسم در شمال عراق تصریح کرد: از 24 ژوئیه 2015 تاکنون 16 هزار و 871 تروریست در این منطقه از پای درآمده‌اند. از اول ژانویه امسال نیز تاکنون 431 تروریست به هلاکت رسیده است.

وی همچنین درباره اوضاع در لیبی اظهار داشت: هیچ امکان و راهی برای موفق شدن ژنرال خلیفه حفتر وجود ندارد. حفتر به خودی خود در لیبی ظهور نکرد، بلکه به عنوان ابزاری از سوی عوامل و قدرت‌های پشت پرده‌ در این کشور مورد استفاده قرار گرفت. اگر این حمایت‌ها متوقف شود مسلما حفتری وجود نخواهد داشت.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «A Haber» ترکیه گفت که برخی از اخبار تایید نشده حاکی از آن است که هم اکنون حفتر در کشوری غیر از لیبی به سر می‌برد.

وزیر دفاع ملی ترکیه در ادامه ضمن اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم در داخل و خارج از مرزهای کشور قاطعانه ادامه دارد، افزود: خوشبختانه تاکنون در مناطق عملیاتی مورد مثبت ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

آکار در پایان ضمن اشاره به روند موفقیت‌آمیز مبارزه با ویروس کرونا در ترکیه گفت: اقدامات لازم با هماهنگی وزارت بهداشت انجام و مرکز مبارزه با کووید-19 در وزارت دفاع تشکیل شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها