ویروس کرونا اقتصاد جهان را نابود کرد

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، روز گذشته گزارشی درباره تاثیرات همه‌گیری کووید-19 بر تولید ناخالص جهان منتشر کرد. 

ویروس کرونا اقتصاد جهان را نابود کرد
کد خبر: 411320
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۷:۴۴

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش OECD، تولید ناخالص سال 2020 در جهان منفی 6 درصد خواهد بود که نشان‌دهنده شدیدترین رکود یک قرن اخیر است.


سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، روز گذشته گزارشی درباره تاثیرات همه‌گیری کووید-19 بر تولید ناخالص جهان منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که موج دوم ویروس کرونا در جهان شکل نگیرد، رشد اقتصادی امسال جهان منفی 6 درصد خواهد بود. در سناریویی دیگر با در نظر گرفتن شیوع بیماری در موج دوم، رشد اقتصادی به منفی 7.6 درصد کاهش می‌یابد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) می‌نویسد:«همه‌گیری کووید-19 یک بحران سلامت جهانی است که در حافظه جمعی ما هیچ سابقه‌ای نداشته است. این بحران، اقتصاد را به شدیدترین رکود یک قرن اخیر فرو برده است و خسارت‌های بسیار عظیمی به سلامت،اشتغال و رفاه مردم وارد کرده است.»

گزارش این سازمان نشان می‌دهد که کشور «انگلستان» بیشتر از تمام کشورهای جهان آسیب اقتصادی دیده است. پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی این کشور امسال منفی 11.5 درصد باشد.

اما جالب آنجاست که چین به عنوان منشا ویروس کرونا، نسبت به دیگر کشورهای جهان، کمترین تاثیر را از بحران ویروس کرونا در تولید ناخالص خود خواهد دید. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پیش‌بینی می‌کند که رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2020، منفی 2.6 درصد باشد.

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه‌ داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده،پیش‌بینی این سازمان از رشد اقتصادی برخی از قوی‌ترین کشورها را نشان می‌دهد.

نمودار اقتصادی

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها