کد خبر: 411321
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۳:۵۰:۱۳
| |

نماینده مردم استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها:

موازی‌کاری‌ها یکی از مشکلاتی است که مدیریت‌ها در کشور از آن رنج می‌برند

نماینده مردم استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها بر ضرورت نزدیک کردن سیاست‌های شهری به سیاست‌های کلانشهری برای حل و فصل مشکلات مردم تأکید کرد.

موازی‌کاری‌ها یکی از مشکلاتی است که مدیریت‌ها در کشور از آن رنج می‌برند
کد خبر: 411321
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۳:۵۰:۱۳

اعتمادآنلاین| علی محمد الهیاری در سی‌ودومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که مهمان ویژه این اجلاس بود، گفت: بیش از 36 سال است که منتظر تدوین قانون درآمد پایدار برای شهرها هستیم. در کجای دنیا هزینه زیرساخت‌های شهری همانند بزرگراه‌ها، مترو، ناوگان حمل و نقل عمومی به عهده شهرداری‌ها است؟

وی افزود: یکی از مشکلات مهم در شهرها تصمیم‌گیری‌های چند گانه است. ضرورت دارد سیاست های شهری به سیاست‌های کلان شهری که یکی از موضوعات مهم و قابل توجه است، تبدیل شود. برون رفت از مشکلات عدیده شهرها و دستیابی به توسعه پایدار شهری بدون توجه به مواردی همچون شوراباوری محقق نمی‌شود و باید به خوبی متوجه شویم که شوراها برای چه هدفی تشکیل شده‌اند.

وی تأکید کرد: موازی‌کاری‌ها و دوباره‌کاری‌ها یکی از مشکلاتی است که مدیریت‌ها در کشور از آن رنج می‌برند و باید این مسئله برای رفع مشکلات مردم مورد توجه قرار گیرد. در نظام فعلی مدیریت شهری کشور دستگاه‌های متعددی با وظایف خاص خود عهده‌دار بخشی از مسئولیت‌های مدیریت شهری هستند. این گونه مدیریت در شهرها مشکلات بسیاری را به همراه داشته است. ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف باعث شده کاهش کارایی، موازی‌کاری و دوباره‌کاری‌ها شاهد باشیم. بی‌تردید برای یکپارچگی این سازمان‌ها و هماهنگی عملکرد آن توجه به سطوح مدیریت شهری یک ضرورت محسوب می‌شود.

نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرها موضوع تاب‌آوری است، اظهارکرد: این واژه مدت کمی است که به ادبیات مدیریت شهری وارد شده و هدف آن شناسایی آسیب‌های هر شهر و در گام بعدی رفع این آسیب‌ها است. تاب‌آوری شهری یعنی کمترین آسیب‌دیدگی مجتمع‌های زیستی در اثر حوادث و مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی.

وی افزود: مدیریت شهری به منظور تأمین رفاه شهروندان شکل گرفته در حالی که انجام این وظیفه ناظر به تأمین منابع مالی است. اگر منابع مالی تأمین نشود مدیریت شهری نمی‌تواند مسئولیت‌های خود را به‌درستی اجرا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها