کد خبر: 411350
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۳۹:۵۴
| |

سیل ویرانگر در جنوب چین

جاری شدن سیل از ابتدای ماه جاری میلادی در چند استان و شهر در نواحی مختلف جنوبی و شرقی چین باعث مختل شدن زندگی میلیون ها نفر شده و همزمان صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه شده اند و دهها نفر جان باخته اند.

سیل ویرانگر در جنوب چین
کد خبر: 411350
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۳۹:۵۴

اعتمادآنلاین| سیل در استان های خونان، گوانگ شی و جیانگ شی باعث شده است تا میلیون ها نفر مجبور به ترک خانه هایشان شوند رانش زمین نیز تلفاتی در این استان ها برجا گذاشته است.

گزارش حاکی است که در این استان ها بعضا بیش از 200 میلی متر باران در برخی روزها باریده و این باعث طغیان رودخانه ها شده است و آب در خیابان ها جاری شده است و صدها دستگاه خودرو به زیر آب رفته است.

همزمان در استان های مذکور 800 هزار نفر مجبور شده اند خانه هایشان را به قصد مکان های امن ترک کنند پیش از این نیز در استان گوانگ شی یک میلیون و 700 هزار نفر به مکان های امن انتقال یافته بودند.

از هنگ کنگ هم خبر می رسد که بارش باران در طول 10 روز گذشته خساراتی به بار آورده و باعث رانش زمین شده است سازمان های هواشناسی در چین و هنگ کنگ نسبت به مخاطرات سیل هشدار داده اند.

گزارش حاکی است که تنها در روز هفتم ژوئن در استان گوانگ شی بیش از 325 میلیمتر باران باریده و امدادرسانان را مجبور کرده است با قایق های نجات به خانه ها رفته و به آسیب دیدگان کمک رسانی کنند.

هنوز شمار دقیق تلفات این سیل مشخص نیست اما پیشتر اعلام شده که در این استان ها بیش از 20 نفر کشته شده اند و دهها نفر نیز ناپدید هستند. همچنین سیل به 5 هزار اقامتگاه و بیش از یک هزار هتل در این مناطق خسارت رسانده و باعث آوارگی گردشگران شده است.

سیل عمدتا در فصل تابستان خسارات زیادی به چین وارد می کند. در سال 1998 میلادی سیل شدید در جنوب چین جان بیشتر از 4 هزار نفر را گرفت و برخی از ساکنان برای ساعات طولانی بالای درخت ها پناه گرفته بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها