کد خبر: 411452
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۰:۱۰:۲۱
| |

امسال یکهزار و 500 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی های لازم انجام شده و در سال جاری یکهزار و 500 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد.

امسال یکهزار و 500 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد
کد خبر: 411452
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۰:۱۰:۲۱

اعتمادآنلاین| محسن صالحی نیا روز جمعه در آیین کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس در شهرک صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: 45 هزار واحد در شهرک های صنعتی کشور دارای پروانه بهره برداری بوده که این تعداد واحد، به تولید رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد واحد تولیدی، 10 هزار و 300 واحد فاقد فعالیت بوده و راکد هستند که به دلایل مختلف از جمله نبود بازار فروش، بدهی های انباشته شده و نبود سرمایه در گردش غیر فعال شده اند.

صالحی نیا اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بازگشت یکهزار و 300 واحد تولیدی راکد را به چرخه تولید در دستور کار قرار داریم که تا پایان سال توانستیم بیش از رقم در نظر گرفته شده یعنی یکهزار و 400 واحد تولیدی غیر فعال را مجدد احیا کنیم.

وی بیان کرد: برای امسال نیز یکهزار و 500 واحد تولید را برای بازگشت به چرخه تولید مد نظر داریم که از این تعداد یکهزار و 200 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی قرار دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای احیای واحدهای تولیدی راکد گفت: تلاش داریم تا با برنامه ریزی بتوانیم واحدهای تولیدی غیر فعال را احیا کنیم و همچنین واحدهای در حال ساخت را زودتر به بهره برداری برسانیم.

برای راه اندازی این مجتمع سه هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که فاز اول تولید در هفت هکتار آغاز شده است.

کل مساحت مورد نیاز برای اجرای این طرح 20 هکتار است و همچنین سالانه به 20 هزار متر مکعب آب و 34 مگاوات برق نیاز دارد و با اجرای این طرح زمینه برای اشتغال 210 نفر از جویندگان کار فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اشترینان و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی در این آیین حضور داشتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها