عباس مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

شفافیت نباید تنها به حوزه آرای نمایندگان محدود شود

یک نماینده مجلس یازدهم گفت: شفافیت نباید تنها به حوزه آرای نمایندگان محدود شود، باید این شفافیت به حوزه‌های دیگر از جمله مالی و ... تسری پیدا کند.

شفافیت نباید تنها به حوزه آرای نمایندگان محدود شود
کد خبر: 411474
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۱:۱۴:۰۶

اعتمادآنلاین| عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس از سوی مردم برگزیده شده‌اند و مورد اعتماد آنها هستند باید خواسته و مطالبات مردم را مورد توجه قرار دهند.


وی با تاکید براینکه امروز شفافیت رای نمایندگان و عملکرد آنها خواست عمومی است، ادامه داد: البته چون در قانون اساسی اعلام شده که مذاکرات مجلس باید به صورت علنی پخش شود به نظر می‌رسد اعلام شفاف رای نمایندگان نیز در راستای همان بند قانون اساسی باشد.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه اعلام شفاف رای نمایندگان در راستای عمل به قانون اساسی و رسیدن به هدف قانونگذار است، اضافه کرد: در صورتی می‌توان گفت که رای نمایندگان شفاف اعلام نشود که قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مقتدایی تصریح کرد:شفافیت آرای نمایندگان باعث می‌شود که نه تنها نماینده مجلس در ذهن خود بلکه نسبت به آیندگان نیز احساس تکلیف کند و اگر اینگونه شود نماینده‌ مجلس دقت زیادی در رای داد‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شفافیت نباید تنها به حوزه آرای نمایندگان محدود شود، گفت: باید این شفافیت به حوزه‌های دیگر از جمله مالی و ... تسری پیدا کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها