اصلاح‌طلبان از چه کسی در انتخابات 1400 حمایت می‌کنند؟

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان، درباره مطرح شدن احتمال حمایت از لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از سوی برخی اصلاح‌طلبان، گفت: هنوز هیچ صحبتی درخصوص انتخابات آینده و گزینه‌ها نشده است.

اصلاح‌طلبان از چه کسی در انتخابات 1400 حمایت می‌کنند؟
کد خبر: 411495
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۲:۲۲:۱۵

اعتمادآنلاین| داوود محمدی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور و نماینده سابق تهران درخصوص آخرین جلسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب و آخرین وضعیت جریان اصلاحات گفت: در جلسه اخیر شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب که هفته گذشته برگزار شد، بنده حضور نداشتم و نماینده حزب در این جلسه حاضر شد. اما ماحصل صحبت‌ها پیرامون هماهنگی و همفکری میان احزاب اصلاح‌طلب و رفع اشکال و آسیب‌شناسی گذشته بوده است.

وی ادامه داد: اما مجموع صحبت‌ها پیرامون ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان و آسیب‌شناسی مشکلات بود که شورای هماهنگی هم مطابق وظایف خود بررسی این مباحث را برعهده دارد.

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان در پاسخ به سوالی پیرامون سرنوشت شورای عالی اصلاح‌طلبان، ابراز داشت: این شورا به طور معمول در حوزه انتخابات کار می‌کرد، البته منحصر به انتخابات نبود و در اساسنامه اشاره شده بود که در حوزه‌ها و مقاطع مختلف می‌تواند فعال باشد اما عموماً در حوزه انتخابات وارد می‌شد و قطعا احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب باید با شرایط کنونی این جریان سیاسی سامان داده شود.

وی افزود: البته در این خصوص هنوز صحبت چندانی صورت نگرفته است، خب باتوجه به شرایطی که در اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، شرایط برای برگزاری جلسات در این رابطه و همچنین تصمیم‌گیری فراهم نبود. اما آنچه که مشخص است این است که شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب باید در این زمینه کار کند.

محمدی در خصوص طرح پارلمان اصلاحات، گفت: بحث پارلمان اصلاحات از گذشته هم در شورای هماهنگی مطرح بود و روی این مساله کار شده بود و این بررسی‌ها باید ادامه پیدا کند اما هنوز به تصمیمی در این رابطه نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: شورای عالی اصلاح‌طلبان در چند سال گذشته تشکیل شده و عمده کار این نهاد درخصوص انتخابات بود، لذا اکنون باتوجه به پایان انتخابات طبیعتاً کار این شورا به پایان رسیده است و دیگر وجود ندارد. لذا شورای هماهنگی در قالب احزاب به وظایف خود عمل می‌کند، اگر قرار باشد این شورا به کار خود ادامه دهد، باید هم شورای هماهنگی و هم چهره‌های با سابقه جریان اصلاح‌طلبی به یک تصمیم و وحدت در این زمینه برسند.

نماینده سابق مردم تهران در خصوص مطرح شدن احتمال حمایت از لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 از سوی برخی اصلاح‌طلبان، گفت: هنوز هیچ صحبتی درخصوص انتخابات آینده و گزینه‌ها نشده است و اصلاح‌طلبان تاکنون وارد بحث انتخابات نشده‌اند.

وی ادامه داد: برای اعلام نظر درخصوص افراد و شخصیت‌ها زود است و ما هم در انجمن اسلامی معلمان هیچ بحثی در این خصوص نداشته‌ایم اما به اعتقاد شخص من آقای لاریجانی یک شخصیت سیاسی فعال است که در اداره مجلس هم موفق عمل کرد، اما باید ببینیم سیر وقایع در آینده به چه صورت خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها