ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا:

احمدی‌نژاد قطعا تصمیم جدی برای حضور در انتخابات 1400 دارد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: معتقدم احمدی‌نژاد قطعا تصمیم جدی برای حضور در انتخابات 1400 دارد، این حضور نیز تنها به دو دلیل امکان وقوع پیدا نخواهد که یکی سد شورای نگهبان، و دیگری شرایط اجتماعی در آینده است.

احمدی‌نژاد قطعا تصمیم جدی برای حضور در انتخابات 1400 دارد
کد خبر: 411498
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۲:۳۶:۳۹

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در تحلیل فضاسازی اخیر درباره ورود احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: بنده معتقدم خبرنگاران و رسانه‌ها با پرداختن به افراد سیاسی آنها را در معرض نظر مردم قرار می‌دهند و اصولا آنها را زنده نگه می‌دارند.

وی تاکید کرد: اگر رسانه‌ای با یک شخصیت سیاسی زاویه دارد نباید با انتشار اخبار وی و همچنین پیگیری سوژه‌های مرتبط با او، زمینه را برای بیشتر دیده شدن آن فرد فراهم کند. ضمن اینکه گاهی یک فرد سیاسی از جایگاه مطلوبی از نظر سابقه برخوردار نیست و متاسفانه خبرنگاران و رسانه‌ها با پرداختن بیش از حد به این دست از افراد مسیر را برای قدرت گرفتن دوباره ایشان در میان مردم، هموار می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: بنده معتقدم آقای احمدی نژاد قطعا تصمیم جدی برای حضور در انتخابات 1400 دارد، این حضور نیز تنها به دو دلیل امکان وقوع پیدا نخواهد که یکی سد «شورای نگهبان»، و دیگری «شرایط اجتماعی» در آینده است.

احمدی نژاد تصور می کند آراء خوبی در جامعه دارد

ایمانی با تحلیل رفتار رییس جمهور سابق ایران در عالم سیاست، بیان داشت: نوع رفتار آقای احمدی نژاد در سال‌های پس از حضور وی در دولت این موضوع را نمایان می‌کند که او به هیچ عنوان خود را از فضای سیاسی دور نکرده و چه بسا اگر در سال 1400 نیز توفیق حضور در انتخابات را پیدا نکند، شانس خود را برای دوره‌های بعد از آن نیز امتحان می‌کند.

ایمانی گفت: آقای احمدی نژاد به ظن خود این تحلیل را دارد که در جامعه آرای خوبی انتظار وی را می‌کشد و به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر با حضور در انتخابات سال 96، انتشار کلیپ‌های تصویری در موضوعات گوناگون و سخنرانی در مجامع مختلف سعی در زنده نگه داشتن سبد رأی احتمالی خود را داشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این پرسش که اصولا احمدی نژاد برای ورود به عرصه انتخابات به دنبال حمایت و همراهی گروه های سیاسی نزدیک به خود خواهد بود یا به صورت انفرادی در خصوص حضور در انتخابات تصمیم می‌گیرد، گفت: احمدی نژاد برای حضور در انتخابات خود را محتاج مُهر تایید فرد یا گروه خاصی نمی‌داند، زیرا اصولا خود را وام دار جریان و یا جناح خاصی نمی‌داند.

احمدی نژاد به دنبال حمایت گروه های سیاسی یا جناح خاصی نیست

وی اضافه کرد: احمدی نژاد در گذشته نیز ثابت کرده برای ورود به عرصه‌های مختلف نیازی به افراد یا جناح‌های سیاسی ندارد و بلکه در عمل خود را به صورت فردی یک «جناح» و «تفکر سیاسی» نیز می‌داند.

احتمال حمایت احمدی نژاد از یک کاندیدا در سال 1400؟

ایمانی در پاسخ به این سوال که ممکن است اگر احمدی نژاد شرایط را برای حضور در انتخابات 1400 مناسب نداند از یک فرد نزدیک به خود برای کاندیداتوری حمایت می‌کند، ابراز داشت: در عالم سیاست همه احتمالات امکان وقوع دارد ولی یک نکته مهم در این میان وجود دارد که تایید و حمایت شخصی مانند آقای احمدی نژاد از یک فرد به معنای توفیق مشابه همان فرد در آوردگاه انتخابات نیست. این موضوع در قبال سایر سیاسیون نیز صدق می‌کند.

اگر شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند از چاله به چاه خواهد افتاد

این فعال سیاسی اصولگرا در مواجهه با این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بر خلاف سال 96، احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند، تصریح کرد: به نظر من این رفتار احتمالی شورای نگهبان مصداق بارز «از چاله به چاه افتادن» است.

وی ادامه داد: به نظر نمی‌رسد شورای نگهبان فردی را که در انتخابات سال 96 به دلایل گوناگون رد صلاحیت کرده، برای انتخابات بعدی تایید کند، زیرا ساختار نهادی به نام شورای نگهبان به این شکل است که نظارت استصوابی خود را تنها معطوف به شایستگی افراد برای شرکت در انتخابات می‌کند و خود را مکلف به ایجاد ساز و کار برای افزایش مشارکت مردم نمی‌داند.

احمدی نژاد در سال 84 و 88 حمایت تمام عیار اصولگرایان را نداشت

ایمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که کدام بخش از اصولگرایان از حضور مجدد محمود احمدی نژاد در عرصه سیاسی و انتخابات 1400 حمایت می‌کند، بیان داشت: باید به خاطر بیاوریم که احمدی نژاد در سال‌های 84 و 88 حمایت تمام عیار از جانب اصولگرایان را نداشت.

وی گفت: در سال 84 و دور نخست انتخابات اصولگرایان حمایتی از محمود احمدی نژاد صورت ندادند و در دور دوم نیز تنها بخشی از اصولگرایان که با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی زاویه داشتند، پشت سر او ایستادند. اما پس از اینکه احمدی نژاد پیروز انتخابات شد، طیف وسیعی از اصولگرایان از ایشان حمایت کردند.

ایمانی یادآور شد: در جریان انتخابات سال 88 اصولگرایان به صورت رسمی و سیستماتیک حمایتی از آقای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای متبوع خود نشان نداد و حتی در سال‌های پایانی دولت نیز به صورت تمام قد در بسیاری از موارد جلوی ایشان ایستاد.

اصولگرایان در مقابل احمدی نژاد خواهند ایستاد

این فعال سیاسی اصولگرا با رد احتمال حمایت اصولگرایان از محمود احمدی نژاد برای حضور در عرصه انتخابات سال 1400، گفت: پیش‌بینی بنده این است که جریان اصولگرا برای انتخابات سال 1400 کاندیدای واحد خود را که فردی غیر از آقای احمدی نژاد است معرفی خواهد کرد و در این مسیر حتی در مقابل وی خواهد ایستاد.

حتی جبهه پایداری هم حامی احمدی‌نژاد نیست

ایمانی تاکید کرد: این عدم حمایت اصولگرایان نیز معطوف به بخشی از آنها نمی‌شود و حتی جریانی همچون جبهه پایداری نیز حامی محمود احمدی نژاد نخواهند بود و تنها بخش اندکی از اصولگرایان که تفکرات خاص خود را دارند به دنبال وی خواهند رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش مشارکت مردم در انتخابات و مشابه اتفاقی که در اسفندماه سال گذشته رخ داد این احتمال وجود دارد کسانی که بیشتر جنجال به پا می‌کنند و با شوآف کار خود را به پیش می‌برند، پیروز انتخابات بشوند، اظهار داشت: باید پیش از پرداختن به این موضوع به یک نکته اشاره کنم که کاهش مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته معلول اتفاقات متعددی بود و نمی‌توان آن را بر اساس یک سیر مشخص و واحد تحلیل کرد.

اجازه حضور شوآف ها را در انتخابات ندهیم

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری همواره داستان خاص خود را دارد و تجربه نیز نشان داده که مردم اقبال بیشتری برای مشارکت از خود نشان می‌دهند. زیرا مردم قرار است تنها به یک نفر رأی بدهند و در کنار این موضوع شاکله دولت را بیشتر در زندگی خود موثر می‌دانند.

ایمانی تاکید کرد: موضوع حضور افرادی که شوآف می‌کنند و با هیاهوی تبلیغاتی وسیع کار خود را به پیش می‌برند مسأله بسیار مهمی است که در دوره‌های مختلف انتخابات به چشم خورده است. این موضوع نیز به جز کاندیداهای حضور مجلس خبرگان در برخی از نامزدهای حضور در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری مشهود است.

وی گفت: باید یک فرهنگ‌سازی درست در کنار تغییر قوانین مرتبط با انتخابات شکل بگیرد تا دیگر شاهد حضور و حتی به قدرت رسیدن این دست از افراد نباشیم، زیرا شاهد هستیم در حوزه‌های کوچک انتخابات مجلس شورای اسلامی اینگونه از افراد بسیار قوی و موفق عمل می‌کنند.

تبحر احمدی نژاد در شوآف تبلیغاتی است

ایمانی در پایان و پاسخ به این پرسش که آیا محمود احمدی نژاد نیز از قدرت شوآف کافی برای جلب نظر مردم در انتخابات 1400 برخوردار است، گفت: آقای احمدی نژاد به واسطه نوع بیان و ادبیات خاص خود و همچنین آن بخش از عملکرد 8 ساله دوران حضور در ریاست جمهوری که برای یک بخشی از جامعه خوشایند بود می‌تواند کار خود را به پیش ببرد و البته در شوآف تبلیغاتی نیز وی فرد متبحری است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها