کد خبر: 411546
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۵:۲۰:۵۳
| |

فیسبوک هم با ترامپ در افتاد

مدیریت فیسبوک در پاسخ به اعتراض کارکنانش علیه عدم حذف پیام خشونت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا بیان داشت، این سخنان منزجرکننده هستند اما فیسبوک تلاش می‌کند تا حد ممکن آزادی بیان را حفظ کند.

فیسبوک هم با ترامپ در افتاد
کد خبر: 411546
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۵:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| در پی انتشار نامه سرگشاده از سوی شماری از دانشمندان آمریکایی خطاب به «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار و مدیر شبکه اجتماعی فیسبوک، این شرکت وعده داد با نابرابری نژادی مقابله خواهد کرد.

به نوشته نشریه «نیوزویک»، 143 دانشمند آمریکایی که از فیسبوک بودجه دریافت می‌کنند روز یکشنبه در نامه‌ای به زاکربرگ و همسرش «پریسیلا چان» بیان داشتند با توجه به اعلامیه این شرکت، عدم حذف پیام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمایت از شلیک به افراد شرکت‌کننده در اعتراضات ضدنژادپرستی، «غیراخلاقی» محسوب می‌شود.

مدیریت فیسبوک در پاسخ به این نامه نوشت:‌ «به‌خاطر لفاظی‌های تفرقه‌افکنانه و آتش‌افروزانه رئیس جمهور ترامپ در برهه‌ای که ملت ما به‌شدت نیاز به همبستگی دارد، شخصاً مانند خود شما، شوکه و منزجر شدیم».

شرکت توئیتر چندی پیش پیام تهدیدآمیز ترامپ علیه معترضان را سانسور کرد و بر روی آن برچسب اخطار قرار داد اما فیسبوک از چنین امکاناتی برخوردار نیست.

زاکربرگ روز گذشته (پنجشنبه) در توضیح این مسئله گفت: «می‌دانم که افراد بسیاری از این‌که پیام‌های رئیس‌جمهور را سرجای خود نگه داشتیم ناراحت شده‌اند اما موضع ما این است که باید تا آنجا که می‌توانیم آزادی بیان را میسر کنیم»، مگر این‌که این سخنان موجب خطری حتمی را در پی داشته باشد.

وی در دیدار با کارکنان فیسبوک و کارشناسان حقوق مدنی گفت نگرانی‌های موجود در پیرامون عدم برچسب‌گذاری بر روی برخی مطالب منتشر شده را درک می‌کند اما مایل است آن‌ها به حال خود رها شوند زیرا از سوی دیگر این نگرانی به وجود خواهد آمد که محتوای منتشر شده‌ای که قوانین فیسبوک را نقض نکرده باشند مورد دستکاری و حذف قرار گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها