چرا پرتابگر دیسک ایران در بلاروس ماند؟

این ورزشکار در پاسخ به اینکه چرا فدراسیون را از تصمیم رسولی برای ماندن در بلاروس آگاه نکرد، گفت: به من ربطی ندارد که به فدراسیون اطلاع بدهم. سرپرست نبوده‌ام که اکنون پرس و جو شوم. مگر حسین چکار کرده است؟ زن گرفته و این زندگی شخصی اوست.

چرا پرتابگر دیسک ایران در بلاروس ماند؟
کد خبر: 411692
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۰:۲۲:۱۰

اعتمادآنلاین| بهنام شیری پرتابگر دیسک ایران بهمن ماه سال 98 به همراه حسین رسولی به بلاروس اعزام شد تا اردویی سه ماهه با هدف کسب سهمیه المپیک توکیو برگزار کنند. با شیوع ویروس کرونا اردوی این دو ورزشکار تا اواسط خرداد ماه طول کشید و پس از آنکه شرایط بازگشت‌شان فراهم شد، شیری به تنهایی به ایران برگشت.

شیری در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه رکورد او و رسولی با ورودی المپیک فاصله دارد و فدراسیون نباید با هزینه دلاری آنها را به بلاروس اعزام می‌کرد، گفت: من 62 متر پرتاب دارم و نایب قهرمان آسیا هستم، اگر من را به اردوی برون مرزی نفرستند پس باید چه کسی را بفرستند؟ از طرفی آنقدر هم برایمان هزینه نکردند؛ هزینه اردوی دو سال قبل من در بلاروس خیلی بیشتر از این اردو بود به گونه‌ای که هزینه هتل هر ماه هزار دلار بود و هزار تا هزار و 500 دلار دیگر هم هزینه تغذیه و رفت و آمد می‌کردیم.

او به عملکرد ضعیف خود در مسابقه‌ای در بلاروس اشاره و بیان کرد: آن مسابقه در فصل بدنسازی برگزار شد و در این زمان هیچ ورزشکاری رکوردگیری نمی‌کند. یک هفته از آغاز اردوی ما می‌گذشت و مربی فقط می‌خواست شرایط ما را ارزیابی کند. از طرف دیگر فصل زمستان بود و به همین دلیل کمتر از 60 متر پرتاب کردم. با این حال در آن مسابقه اول شدم و ورزشکار بلاروسی که پیش از این 62 متر انداخته بود، سوم شد.

شیری در واکنش به این انتقاد که او و رسولی در فصل زمستان به بلاروس اعزام شدند، گفت: دلیلش این بود که مربی ما نمی‌توانست به ایران بیاید؛ مادرش مریض بود و در دانشگاه هم درس می داد. ما هم وقت نداشتیم که اردویمان را دیرتر برگزار کنیم.

دل مربی برایمان سوخت!

این پرتابگر دیسک در مورد وضعیت اردوی بلاروس گفت: بهترین اردو بود و در سه ماه اول تمرینات خیلی خوبی داشتیم حتی با حسین 62 تا 63 متر پرتاب می‌کردیم اما بعد از سه ماه فدراسیون گفت پول نیست و در یک و ماه و نیم فقط دو هزار دلار برایمان فرستادند. همچنین به خاطر شیوع کرونا گفتند تمرین نکنید و ما هم یک ماه و نیم تمرین نکردیم تا اینکه اواخر اردو مربی‌مان گفت تمرین کنید و پول نمی خواهم اما آن اوایل که پولش را نداده بودیم می‌گفت چون پول نیست پس تمرین هم نیست.

او در پاسخ به این سوال که چگونه مربی‌تان راضی شد بدون دریافت پول با شما کار کند؟ بیان کرد: نمی‌دانم شاید دلش برایمان سوخت. البته من پنج روز تمرین کردم و به ایران برگشتم.

شیری در واکنش به اینکه سرپرست فدراسیون گفته بود برای مربی این ورزشکاران پول فرستاده است، بیان کرد: قرار بود سه ماه در بلاروس تمرین کنیم و برای هر ماه نفری دو هزار و250 دلار می‌فرستادند که در مجموع ماهی 4 هزار و 500 دلار می‌شد. این مبلغ را سه ماه کامل دادند اما یک ماه آخر در مجموع دو هزار دلار به ما دادند یعنی نفری هزار دلار که از این مبلغ نفری 500 دلار به خانه دادیم و بقیه آن هم صرف تغذیه و رفت و آمد شد. از دوست حسین که آنجا دانشجو بود قرض کرده بودیم و باید پول او را هم پس می‌دادیم.

حسین گفت برمی‌گردد

این ورزشکار در پاسخ به اینکه چرا فدراسیون را از تصمیم رسولی برای ماندن در بلاروس آگاه نکرد، گفت: به من ربطی ندارد که به فدراسیون اطلاع بدهم. سرپرست نبوده‌ام که اکنون پرس و جو شوم. مگر حسین چکار کرده است؟ زن گرفته و این زندگی شخصی اوست.

شیری در پاسخ به این سوال که شما خبر داشتید رسولی قصد دارد به کشور برنگردد؟ گفت: ازدواج کرده و تا جایی که من خبر دارم برمی‌گردد. حسین می‌گفت کارهای ازدواجم را انجام بدهم به ایران برمی‌گردم اما از کجا می‌دانستم که تصمیم خود را عوض می‌کند؟ دیگر نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.

باید حمایتمان کنند

این پرتابگر دیسک در مورد شروع تمرینات خود در ایران بیان کرد: تمریناتم را در ایران شروع کرده‌ام و خوشبختانه همه چیز خوب است. آقای مبینی چند روز پیش گفت به فدراسیون بروم و در رابطه با برنامه تمرینی و اردویم با او صحبت کنم. تلاش می‌کنم که سهمیه بگیرم. اینگونه درست نیست که یک ماه ما را به اردو بفرستند و بعد بدون مربی برگردانند چون باید مربی کنار ما باشد و هر روز تمرین کنیم. باید از الان حمایت کنند تا ورودی المپیک بگیریم. البته فعلا مربی ندارم و تنها کار می‌کنم.

شیری در واکنش به اینکه گفته شده اردوی بلاروس این دو ورزشکار به خاطر اختلاف رئیس سابق فدراسیون با هادی سپهرزاد (مربی سابق شیری و رسولی) برنامه‌ریزی شده است؟ گفت: این حاشیه است و نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، بالاخره ما به بلاروس رفتیم و تمرین کردیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها