اکران فیلم «بر باد رفته» در پاریس لغو شد

کمپانی برادران وارنر اکران فیلم سینمایی «بر باد رفته» در پاریس را به دلیل اعتراضات ضد نژادپرستانه اخیر لغو کرد.

اکران فیلم «بر باد رفته» در پاریس لغو شد
کد خبر: 411710
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۱:۰۳:۳۴

اعتمادآنلاین| کمپانی برادران وارنر اکران فیلم سینمایی «بر باد رفته» در سینما رکس فرانسه را لغو کرد.


قرار بود این فیلم در تاریخ 23 ژوئن در این سینما اکران شود. این طور برنامه ریزی شده بود تا فیلم سینمایی «بر باد رفته» به مناسبت بازگشایی سینما‌های فرانسه بعد از سه ماه تعطیلی، نمایش داده شود.


سینما رکس که از بزرگترین سینما‌های فرانسه است، خبر لغو برنامه خود را در صفحه رسمی توییتری اش اعلام کرد و نوشت: کمپانی برادران وارنر به ما اعلام کرده که تمایل دارد اکران فیلم «بر باد رفته» را لغو کند.


اوایل این هفته بود که HBO Max، سرویس نمایش آنلاین متعلق به کمپانی وارنر مدیا، اعلام کرد تصمیم گرفته این فیلم سینمایی برنده اسکار را به طور موقت از میان محتوا‌های خود حذف کند.

این اقدام به دلیل اعتراضات ادامه دار جنبش «زندگی سیاه پوستان مهم است» صورت گرفت. اعتراضاتی که بعد از کشته شدن جورج فلوید، یک آفریقایی- آمریکایی، به دست پلیس ایالات متحده آغاز شده است.


HBO Max در بیانیه‌ای توضیح داده بود که این فیلم را با ارائه توضیحاتی در مورد محتوای تاریخی و رد مسائل نژادپرستانه در آن به این سرویس نمایش آنلاین باز می‌گرداند.


در این بیانیه آمده است: بر باد رفته، محصولی مرتبط با زمان خود است و محتوایی در مورد تعصبات قومی و نژادی دارد که متاسفانه در جامعه آمریکای آن زمان رواج داشته است. این محتوای نژادپرستانه چه در گذشته و چه الان اشتباه هستند. این محتوا‌ها کاملاً در تضاد با ارزش‌های کمپانی برادران وارنر هستند.


فیلم سینمایی «بر باد رفته» که در سال 1939 منتشر شده بود، هشت جایزه اسکار دریافت کرده و مدت هاست به دلیل نحوه به تصویر کشیدن سیاه پوستان و همچنین نظام برده‌داری، با انتقاد‌هایی روبرو شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها