کد خبر: 411723
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۱:۴۸:۳۷
| |

مهدی ترابی راه درمان کرونا را کشف کرد

مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس گفت: کرونا یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و اپیدمی بود که در تمام جهان وجود داشت و نمی‌شد کاری کرد و باید با آن ساخت و البته رعایت اصول بهداشتی کمک کرد تا شرایط سخت‌تر نشود. باید با این شرایط کنار بیاییم و امیدوارم حداقل واکسن آن ساخته شود تا مردم بار دیگر به زندگی عادی خود بازگردند.

مهدی ترابی راه درمان کرونا را کشف کرد
کد خبر: 411723
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۱:۴۸:۳۷

اعتمادآنلاین| نقش اول گلزنی‌ها و کسب نتیجه در این فصل و در ترکیب پرسپولیس کسی نیست جز مهدی ترابی. هافبکی که پیش از تعطیلات لیگ ستاره اول این تیم محسوب می‌شد و اکنون نیز امیدوار است بتواند طی دیدارهای باقیمانده تیمش را در دستیابی به هدفش کمک کند. او در گفتگویی به شرایط این تیم در آستانه کسب دوباره قهرمانی در لیگ برتر و شروع رقابت‌ها می‌پردازد.

با شروع دوباره تمرینات اوضاع در پرسپولیس به چه شکل پیش می‌رود؟

الان خوشبختانه شرایط خوب است. بعد از شروع تمرینات، هر روز شرایط بهتری پیدا می‌کنیم و امیدوارم تا زمان باقی‌مانده تا شروع لیگ بتوانیم از نظر بدنی به فرم خوبی برسیم و با پیروزی‌ها به همان روند قبل از تعطیلی لیگ برای رسیدن به هدف‌مان نزدیک‌تر شویم.

اما شیوع کرونا همه چیز را بهم زده.

کرونا یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی و اپیدمی بود که در تمام جهان وجود داشت و نمی‌شد کاری کرد و باید با آن ساخت و البته رعایت اصول بهداشتی کمک کرد تا شرایط سخت‌تر نشود. باید با این شرایط کنار بیاییم و امیدوارم حداقل واکسن آن ساخته شود تا مردم بار دیگر به زندگی عادی خود بازگردند. الان باید بدون تماشاگر به کار ادامه دهیم. موضوعی که کار را سخت خواهد کرد چراکه تماشاگران روح فوتبال هستند و امیدوارم هر چه زودتر آنها را در ورزشگاه ببینیم.

طی این مدت اما خیلی از تیم‌ها و مدیران مخالف برگزاری مسابقات بودند.

من هم به عنوان بازیکن دوست دارم بازی‌ها برگزار شود و بازی کنیم. ان‌شاءالله با انجام بازی‌ها و پیروزی در آن قهرمان شویم چراکه این شکلی لذتبخش‌تر است. الان که برگزاری مسابقات قطعی شده اما اگر می‌خواستند کنسل کنند هم حق پرسپولیس بود که به عنوان قهرمان معرفی شود اما خدا را شکر که الان برگزاری آن تصویب شده و امیدوارم در زمین شایستگی خودمان را ثابت کنیم و یک جام دیگر به هواداران هدیه بدهیم.

اما اینکه هجمه روی شما زیاد بوده و با عنوان کردن این مسأله که جام‌ها به صورت اسنپی و هدیه‌ای به شما اهدا می‌شود، آزار دهنده نبود؟

این بهانه‌جویی است و به نظرم پرسپولیس با کار و تلاشی که داشته توانسته به این جایگاه برسد. این چهارمین فصلی است که پرسپولیس در آستانه تصاحب قهرمانی است و یک فصل هم تنها به دلیل آوراژ گل آن را از دست داده و مطمئناً هیچ عاملی به جز خود تیم و عوامل آن نمی‌تواند در موفقیت مستمر مؤثر باشند. اگر یک سال یا دو سال بود شاید می‌شد یک چیزی از آن در آورد اما وقتی 5 فصل است که تیم در کورس بوده قطعاً بر پایه تلاش و کیفیت بازیکنان و کادرفنی و دیگر عوامل بوده است و به هیچ عنوان این بهانه‌جویی و کنایه‌هایی که درباره جام اسنپی و... وجود دارد را قبول ندارم و بهتر است کمی با وجدان و عاقلانه‌تر حرف بزنند. ما نمی‌توانیم کاری کنیم که نگویند اما اکثر هواداران و فوتبالدوستان کاملاً می‌دانند که این شرایط برای قهرمانی به چه صورت بوده و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند تنها به دنبال توجیه عملکردی بوده‌اند که نتوانسته‌اند به قهرمانی دست پیدا کنند.

با شرایط کنونی تیم و اختلاف 10 امتیازی و 9 بازی باقیمانده می‌توان به طور قطع قهرمانی را از آن پرسپولیس دانست؟

اختلاف امتیازی خوبی نسبت به رقبا داریم اما 9 بازی مانده و خودمان را گول نمی‌زنیم. الان هیچ‌کدام از بچه‌ها تیم را قهرمان نمی‌دانند. شاید با مدعیان بازی کرده‌ایم و شرایط بهتری داشته باشیم اما بازی‌های سختی هم باقی مانده و باید با تمرکز بالا به میدان برویم و سربلند خارج شویم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا یک قهرمانی دیگر را به دست بیاورم و برویم برای فصل بعد و ببینیم خدا چه می‌خواهد.

قهرمانی در دوره کرونا و جشن بدون هواداران چطور خواهد بود؟

همانطور که گفتم موضوع کرونا به شکلی است که باید با آن کنار آمد و در همه‌جا اوضاع به همین شکل است. باید مسئولان در خصوص حضور هواداران تصمیم‌گیری کنند و اینکه چه زمانی آنها می‌توانند حضور پیدا کنند ولی خب ما دل‌مان برای هواداران و البته فوتبال تنگ شده و تلاش خواهیم کرد در غیاب آنها با برد دل‌شان را شاد کنیم.

محمد انصاری هم مصدوم شد و مدت‌ها دور از تمرین خواهد بود.

بله، یک خبر ناراحت کننده برای همه ما بود. محمد یک بازیکن بااخلاق و تأثیرگذار برای تیم ما بود که در این سال‌ها خیلی زحمت کشیده و امیدوارم اولاً یک عمل خوب را پشت سر بگذارد و بعد از آن هم با قدرت برگردد چرا‌که همه ما پرسپولیسی‌ها منتظر برگشت او هستیم.

طی مدت اخیر صحبت‌های زیادی درباره جدایی تو و حضور در فوتبال اروپا مطرح شده. برنامه‌ات چیست؟

الان که موضوع کرونا همه برنامه‌ها را بهم زده و به همین دلیل باید تمرکزم را روی 9 بازی باقیمانده بگذارم. ان‌شاءالله بعد از آن ببینیم چه تصمیمی می‌توانیم بگیریم و ببینیم چه تصمیمی به صلاح شرایط فوتبالی‌ام خواهد بود.

تو با مارک ویلموتس و کارلوس کی‌روش در تیم ملی کار کردی. الان بحث ویلموتس در فوتبال ایران خیلی داغ شده، چه نظری درباره این دو داری؟

حرفه‌ای نیست که من بخواهم درباره مربی‌ام حرف بزنم. هر نظری بدهم شاید قشنگ نباشد. ویلموتس نیست و نمی‌تواند از خودش دفاع کند و بهتر است نظری ندهم.

در پرسپولیس اوضاع فنی‌ات چطور است. در نیم فصل از سوی کالدرون در پست دیگری بازی می‌کردی و نقش اول نتایج این تیم را داشتی و الان اوضاع چطور است؟

خدا را شکر اوضاع کاملاً خوب است و راضی هستم. حمایت کادرفنی چه در نیم فصل اول و چه الان که آقا یحیی از من داشتند باعث شد تا روند خوبی را پشت سر بگذارم و امیدوارم این روند را همچنان ادامه بدهم و بتوانم برای تیم مثمرثمر باشم. مهم نیست گل بزنم یا پاس گل بدهم و همین که مفید باشم خوب است. نظر سرمربی است که در چه پستی بازی کنم و هر جا بگویند روی چشمم آن را انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم عملکرد خوبی داشته باشم.

سؤال پایانی؛ در شرایط کنونی که کرونا همه چیز را برهم زده، راه نجات مملکت چیست؟

ان‌شاءالله در شادی گل بعدی آن را هم می‌گویم (با خنده).

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها