کد خبر: 411724
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۱:۴۹:۱۶
| |

چرا ترامپ به شبکه سی ان ان تاخت؟

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در چنین شرایطی صرفا شاهد کاهش پرسرعت آرای ترامپ در نظرسنجی های عمومی و ایالتی است.

چرا ترامپ به شبکه سی ان ان تاخت؟
کد خبر: 411724
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۱:۴۹:۱۶

اعتمادآنلاین| انتشار نظرسنجی اخیر شبکه سی ان ان، خشم شدید ترامپ و اعضای کمپین انتخاباتی وی را برانگیخته است.

اصل ماجرا از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد:جایی که نتایج نظرسنجی سراسری شبکه سی ان ان ( با هدف مقایسه آرای بایدن و ترامپ در نزد رای دهندگان سرتاسر آمریکا) منتشر شد.

درا ین نظرسنجی تاکید شده است که اختلاف میان بایدن و ترامپ به 14 درصد رسیده و شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمههوری به شدت کمرنگ شده است.

انتشار نتایج این نظرسنجی، آن هم در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، سیگنال شکست ترامپ در انتخابات را به واضح ترین نحو ممکن، به جامعه این کشور مخابره کرده است.


در مقابل، ترامپ منکر صحت این نظرسنجی و واقعی بودن آن شده است. کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار عقب نشینی شبکه سی ان ان از نظرسنجی انجام شده است.

این تقاضا، در قالب یک نامه و بیانیه رسمی سمی به جف زوکر رئیس این شبکه ارسال شده است. مت درنیک، سخنگوی سی ان ان در این خصوص تاکید کرده است «ما روی نظرسنجی خود پافشاری می کنیم .»


نظرسنجی سی ان ان چه می گوید؟


مطابق نظرسنجی صورت گرفته، ترامپ در بین رأی دهندگان ،41 درصد آرا را به دست آورده و با اختلاف 14 درصد از بایدن ( که 55 درصد آرا را کسب کرده بود) عقب افتاده است. کمپین انتخاباتی ترامپ در نامه خود به رئیس شبکه سی ان ان تاکید کرده است :


"نظرسنجی CNN به گونه‌ای است که رأی دهندگان آمریکایی را از طریق یک پرسشنامه مغرضانه، رای دهندگان آمریکایی را گمراه کرده است. این یک شیرین کاری ! و نظرسنجی ترسناک است که باعث سرکوب اراده رأی دهندگان بوده است. آنها در این نظرسنجی، نتوانسته اند حمایت خود را از رئیس جمهور( ترامپ) ابراز کنند. این نظرسنجی کاملا نادرست است.»


ترامپ دست بردار نیست


رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که اگر نتایج نظرسنجی سی ان ان را بپذیرد، دیگر مسیر بازگشت وی به کاخ سفید به مانند ماههای قبل از شیوع کرونا هموار نخواهد بود! از این رو ترامپ قصد دارد علی رغم آگاهی نسبی در خصوص صحت نتایج این نظرسنجی، نسبت به آنها اعتراض کند. پس از انتشار نظر سنجی CNN در اوایل این هفته ، ترامپ در توئیتی نوشت که از مشاوران خود خواسته است تا تا این نظرسنجی را بررسی کرده و دروغ بودن آن را به همگان اثبات کنند.

ترامپ طی ماههای اخیر همه نظرسنجی هایی که نشان دهنده شکست وی از بایدن می باشد را رد کرده و آنها را دروغین و مغرضانه می داند. ترامپ در اثبات این ادعای خود، به نظرسنجی هایی استناد می کند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، نشان دهنده شکست وی در مقابل هیلاری کلینتون بود اما در نهایت، این جمهوریخواهان بودند که پیروز رقابت نهایی با دموکراتها شدند.


وقتی فاکس نیوز هم مورد غضب ترامپ قرار می گیرد


شبکه سی ان ان، تنها شبکه و مجموعه ای نیست که به واسطه انتشار نظرسنجی خود در تایید عقب ماندن ترامپ از بایدن مورد خشم رئیس جمهور آمریکا و اعضای کمپین انتخاباتی وی قرار می گیرد.

علاوه بر نظرسنجی سی ان ان، دیگر نظرسنجی های مشابه نیز نشان می دهد که بایدن در سطح عمومی، با اختلاف 10 تا 12 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

ماه گذشته نیز وی به یک نظرسنجی تلفنی از فاکس نیوز ، که از برتری 8 درصدی بایدن بر او خبر می داد به شدت انتقاد کرد. نکته جالب توجه اینکه شبکه فاکس نیوز از اصلی ترین حامیان رسانه ای ترامپ محسوب می شود!


وقوع اعتراضات ضد نژادپرستانه و تشدید ناتوانی دولت آمریکا در مواجهه با عواقب شیوع کرونا نیز در کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ها نقش به سزایی داشته است.

ترامپ موسسات نظرسنجی را متهم کرده است که بر روی مولفه های اقتصادی در نظرسنجی ها مانور نمی دهند! این در حالیست که در عرصه اقتصاد نیز ترامپ وضعیت خوبی ندارد.

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که 55 درصد از شهروندان آمریکایی امیدی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی خود در آینده ندارند. ضمن آنکه افزایش نرخ بیکاری در آمریکا ( بر اثر شیوع کرونا) موضوعی نیست که ترامپ بتواند آثار و تبعات آن را در کوتاه مدت کنترل کند.


روزهای آرام بایدن!


جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در چنین شرایطی صرفا شاهد کاهش پرسرعت آرای ترامپ در نظرسنجی های عمومی و ایالتی است.

بایدن قصد دارد تا جای ممکن، سکوت کند تا روند کاهشی محبوبیت ترامپ ادامه پیدا کند. به عبارت بهتر، بایدن و کمپین انتخاباتی وی فعلا قصد تحریک کمپین انتخاباتی ترامپ را از طریق صدور بیانیه های رسمی و تند ندارند!

با همه این اوصاف، قطعا در جریان مناظره‎های انتخاباتی امسال ( سال 2020)، مصاف دو نامزد حزب دموکرات و جمهوریخواهان در قبال موضوعاتی مانند شیوع کرونا، اوضاع اقتصادی آمریکا و اعتراضات ضد نژادپرستانه دیدنی خواهد بود!

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها