نمایشگاه عکس‌های «هادی کاظمی» در گالری ماهور افتتاح شد

هادی کاظمی معتقد است وقتی مخاطب عکس‌های نمایشگاه «برزخ» را می‌بینید، ناخواسته یک نوستالژی را پی‌گیری می‌کند و من نمایش این نوستالژی را دوست داشتم.

نمایشگاه عکس‌های «هادی کاظمی» در گالری ماهور افتتاح شد
کد خبر: 411735
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۲:۲۶:۵۱

اعتمادآنلاین| نمایشگاه عکس‌های هادی کاظمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با عنوان «برزخ» عصر جمعه 23 خرداد با حضور جمعی از هنرمندان در گالری ماهور افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، محمود کلاری، نادر داوودی، پانته‌آ پناهی‌ها، سمانه پاکدل، محراب قاسم خانی، محمدرضا علیمردانی، مستانه مهاجر، نفیسه روشن، ایمان یزدی، شهرام نجاریان و عباس حبیبی حضور داشتند.

هادی کاظمی درباره عنوان نمایشگاه عکس‌هایش گفت: «برزخ» توضیح خوبی درباره رویکرد و مفهوم این عکس‌ها ارائه می‌دهد. برزخ از فاصله 2 دنیای قبل و بعد می‌گوید، جایی میان گذشته و آینده. گم‌شده‌ای در زمان وجود دارد که به نظرم این برزخ در تمام عکس‌ها معلوم است و خوش را نشان می‌دهد. در عکس‌های این نمایشگاه یک نوع گم‌گشتگی، خلأ و بی وزنی وجود دارد.

وی به نوستالژی ای که عکس‌هایش مخاطب را با آن درگیر می‌کند اشاره کرد و افزود: وقتی مخاطب عکس‌ها را می‌بینید، ناخواسته یک نوستالژی را پیگیری می‌کنید، مثلاً همه ما با ماشین پیکان خاطره داریم و من نمایش این نوستالژی را دوست داشتم.

این بازیگر در مورد سیاه و سفید بودن عکس‌ها نیز اظهار کرد: عکس‌های این نمایشگاه همه به شکل سیاه و سفید به نمایش گذاشته شده‌اند که می‌تواند به انتقال پیام عکس‌ها بیشتر کمک کند.

بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری‌ام

وی در پاسخ به اینکه تفاوت هنر عکاسی با دیگر هنرهایی که تجربه کرده در چیست و اینکه عکاسی چه دارد که آن هنرها ندارند و ارتباط برقرار کردن با این هنرها، گفت: هم بازیگری به عکاسی من کمک کرده است و هم عکاسی به بازیگری‌ام؛ قبل از اینکه بازیگری را شروع کنم عکاسی می‌کردم.

به طور کلی نگاه من این است که همیشه اولین انتخاب لزوماً بهترین نیست و پیرو همین نگاه در بازیگری هم کارها را با وسواس انتخاب می‌کنم و این وسواس را در عکاسی نیز دارم. هنر عکاسی بسیار دقیق و لحظه‌ای است؛ شما تصویری را در لحظه‌ای ثبت می‌کنید که قبل و بعد از آن ممکن است هر اتفاقی بیفتد اما شما در آن لحظه انتخاب کرده‌اید.

کاظمی در پایان تاکید کرد: شاید مهم‌ترین تفاوت عکاسی با دیگر هنرها همین ثبت تک و جزئی یک واقعیت است، واقعیتی که بعدها درباره قبل و بعد آن، هر کس می‌تواند دیدگاه و نگرش خاص خود را داشته باشد.

کلاری: عکس‌های هادی کاظمی کاراکتر دارند

محمود کلاری فیلمبردار سینما که یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه «برزخ» بود، نیز درباره آثار هادی کاظمی گفت: از هادی کاظمی، توقع عکاسی به معنای آنچه که الان با آن روبرو شدم، نداشتم و تماشای این آثار برایم جالب بود. هادی غیر از اینکه بازیگر خوبی است، در زمینه‌های هنری دیگری هم خبره و پر از ایده‌های فوق العاده است.

وی تاکید کرد: هنر تجسمی، ذات و روحیه آرتیستی می‌طلبد و یک هنرمند تجسمی باید درک و فهم زیبایی‌شناختی در جانش داشته باشد و هنرمند به مرور زمان به آن در قالب آثارش شکل می‌دهد.

کلاری درباره مهمترین ویژگی آثار هادی کاظمی که سوژه‌های غیرجاندار را ثبت کرده، توضیح داد: در عکس‌های هادی کاظمی که سوژه‌های غیرجاندار ثبت شده‌اند، غیر از اینکه عکاس چه افکت‌های بصری به عکس‌ها می‌دهد، یکی از ویژگی‌های مهم کار هنرمند این است که به آنها روح و جان می‌دهد که مهمترین ویژگی این آثار به حساب می‌آید همچنان که نمونه‌های متعددی نیز در بین آثار هنرمندان مختلف دیده‌ایم.

وی در پایان گفت: جنسِ لحظاتی که هادی کاظمی در عکس‌هایش ثبت کرده و آنها را در کنار هم چیده است، به نظر من یک کاراکتر را برای مخاطب تعریف می‌کند که قابل درک است و هادی کاظمی به خوبی و صورت موفقیت آمیز توانسته آن را تعریف کند و به همین دلیل او، هنرمندی باهوش در زمینه هنرهای تجسمی است.

نمایشگاه عکس‌های هادی کاظمی با عنوان «برزخ» تا 5 تیرماه در گالری ماهور به نشانی میدان هفت تیر، خیابان موسوی، پلاک 57 برقرار خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها