مجلس از طرح‌های پوپولیستی و دهان پُرکن دوری کند

نماینده دوره دهم مجلس نوشت: معتقدم مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم باید بازگرداندن پارلمان به راس امور باشد، نباید برخی نهادهایی که موازی با پارلمان تشکیل شده‌اند وارد حیطه قانون‌گذاری شوند.

مجلس از طرح‌های پوپولیستی و دهان پُرکن دوری کند
کد خبر: 411793
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۴:۵۴:۰۹

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظرهایی که این روزها از نمایندگان تازه ورود مجلس یازدهم شنیده می‌شود، نوشت: این روزها گاهی اظهارنظر عجیبی از برخی نماینده ها می شنویم. از ختم قرآن در مجلس گرفته تا شنود تلفن همراه در راستای شفافیت.


مجلس باید از طرح های پوپولیستی و دهان پُرکن دوری کند. طرح مجلس باید جامعیت داشته باشد.

در مجلس یازدهم حدود 80 یا 90 نفر از نمایندگان دوره های پیشین پارلمان حضور دارند، که مشاوران و منبع تجربه خوبی برای وکیل‌المله هایی که دوره اول حضورشان در بهارستان است، می توانند باشند و حداقل پیش از مطرح کردن چنین طرح هایی نظرات آنها نیز به عنوان مشورت گرفته شود.

مجلس ده دوره کار کرده است، طرح های خوبی در این ادوار پیشنهاد داده شده و قوانین خوبی را تصویب کرده است، بنابراین نمایندگان نباید کار خود را از صفر شروع کنند و چرخ دوچرخه را از نو بسازند.

معتقدم باید مهم ترین اولویت مجلس یازدهم بازگرداندن پارلمان به راس امور باشد، نباید برخی نهادهایی که موازی با پارلمان تشکیل شده اند وارد حیطه قانون گذاری شوند.

از سوی دیگر مبارزه با فساد هم باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد، منظور از فساد هم فقط مسائل اقتصادی نیست و می تواند شامل رانت های سیاسی، باند بازی و ... باشد.

گاهی نیز صحبت از تقابل دولت و مجلس شنیده می شود، اما از اظهارات آقایان روحانی و قالیباف برداشت می شود که هر دو به دنبال تعامل هستند و ان‌شاءالله که به آن می رسند، در غیر این صورت مردم متضرر خواهند شد. هرچند بعید است دولتی که ماه های آخر خود را می گذراند، برکنار شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها