وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن اردبیل چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

وزیر راه و شهرسازی از توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به منظور تحقق توازن و عدالت اجتماعی در استان اردبیل خبر داد.

راه آهن اردبیل چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟
کد خبر: 411796
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۴:۵۸:۴۱

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز شنبه 24 خردادماه به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه به استان اردبیل سفر کرد.

اسلامی پروژه باند جدید فرودگاه اردبیل را مهم‌ترین پروژه در دست انجام در استان خواند و افزود: باند جدید با مختصات و تجهیزات ناوبری جدیدی که دارد، ایمنی و ظرفیت فرودگاه اردبیل را به صورت توأمان افزایش می‌دهد.

اسلامی زمان بهره‌برداری از این پروژه را اواخر شهریورماه سال جاری و همزمان با هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی پروژه راه‌آهن اردبیل را دیگر پروژه مهم و فعال استان عنوان کرد و با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریعتر از این پروژه، ابراز امیدواری کرد، تا پایان دولت، قطار به استان اردبیل برسد.

او ادامه داد: پروژه راه‌آهن اردبیل در دو سال اخیر از سرعت و پیشرفت خوبی برخوردار بوده است. عملیات زیرسازی این پروژه حدود 85 درصد پیشرفت دارد. تلاش می‌کنیم در عملیات ریل‌گذاری و روسازی نیز که سال گذشته با حضور رییس‌جمهور آغاز شد، کار را از چند جبهه جدید آغاز کنیم تا بتوانیم به وعده دولت در این خصوص جامه عمل بپوشانیم.

اسلامی در خصوص وضعیت راه‌های استان نیز گفت: با توجه به ارتباطات ترانزیتی و موقعیت جغرافیایی ویژه، استان، نیازمند توسعه در این خصوص است. در این زمینه، محرومیت‌زدایی و ایمن‌سازی راه‌ها در اولویت ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم از طریق توسعه و ارتقاء، نسبت‌به ایمن‌سازی جاده‌های استان اقدام کنیم. توسعه راه‌های روستایی نیز دیگر هدف ما در این بخش است تا از این طریق بتوانیم توازن و عدالت منطقه‌ای را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی نیز در خصوص بخش مسکن در استان اردبیل ارائه و اظهار کرد: پروژه‌های مسکن مهر در استان حداکثر تا پایان مردادماه پایان می‌رسد. ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز در استان انجام شده و زمین مورد نیاز پروژه‌های این بخش پیش‌بینی شده تا اقشار نیازمند از این طریق خانه‌دار شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها