کد خبر: 411836
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۶:۴۲:۲۳
| |

قیس خزعلی:

آنکه حامی مالی و تسلیحاتی داعش بود، دشمن ماست

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق اعلام کرد، عراق با همت ملتش توانست بر کل طرح‌هایی که دشمن روی آنها حساب باز می‌کرد، پیروز شود.

آنکه حامی مالی و تسلیحاتی داعش بود، دشمن ماست
کد خبر: 411836
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۱۶:۴۲:۲۳

اعتمادآنلاین| قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در ششمین سالگرد تاسیس سازمان حشد شعبی اظهار کرد: بعد از تهدیداتی که به موجودیت ما رسیده بود،‌ باید دشمن را از دوست تشخیص دهیم و کسانی که حامیان مالی داعش بودند و ورود هزاران انتحاری به عراق را تسهیل می‌کردند، آنها دشمنان ما هستند.

قیس خزعلی در این راستا اشاره کرد:‌ منفعت حشد شعبی این است که به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی باشد. تنها راه حفظ این مسیر مقدس این است که حشد شعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق باشد همانطور که پارلمان تصویب کرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد: حضور آمریکا در عراق اشغالگری محسوب می‌شود زیرا پارلمان مصوبه‌ای در رد آن صادر کرده و ملت در تظاهراتی عظیم در تاریخ خود علیه این حضور به خیابان‌های آمدند.

قیس خزعلی عنوان کرد: کسی که به اشغالگری داعش راضی نمی‌شود هرگز به اشغالگری دیگر راضی نخواهد شد ما اکنون در شرایط حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی هستیم و این موضوع را پس از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی، اشغالگری آمریکایی محسوب می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون مذاکرات یا گفت‌وگویی با آمریکا درباره حضور نظامی آن در جریان است و کسانی هستند که می‌خواهند این مذاکره را گسترش دهند تا شامل زمینه‌های دیگر فرهنگی،‌ اجتماعی و غیره شود اما نباید از مذاکره و گفت‌وگو بر سر حضور نظامی آمریکا در عراق غافل شویم از این رو ما سه ملاحظه اصلی را مطرح می‌کنیم و سپس پیام‌مان به سه طرف یا عناوین مشخص را مطرح می‌کنیم، معتقدیم مهم است که روی سخن‌مان با آنها باشد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد: نقاط اصلی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که در حال حاضر صحبت‌، مذاکره یا گفت‌وگو با آمریکا در جریان است، طبعا باید این مذاکره ضمن توافق چارچوب استراتژیک با آمریکا باشد یعنی این اصل و اساس است و مذاکره همان جزئیات داخل این چارچوب است.

سوالی که مطرح می‌شود حول میزان تعهد آمریکا به مسؤولیت‌هایش در برابر این توافقنامه است و ما تجربه‌ای در این زمینه داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها