محمود احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 خواهد شد؟

ابوالقاسم رئوفیان‌ گفت: احمدی‌نژاد به عنوان یک فعال شناخته‌شده سیاسی که در 2 دوره هم به عنوان رییس‌جمهوری اداره کشور را عهده‌دار بود، به لحاظ گفتاری و رفتاری به ‌گونه‌ای عمل کرده که ابهام‌هایی را درباره خودش به وجود آورده است‌.

محمود احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 خواهد شد؟
کد خبر: 411852
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود احمدی‌نژاد می‌تواند فرصت حضور در انتخابات 1400 را به دست بیاورد؟ این سوالی است که این روزها در محافل سیاسی مطرح می‌شود. به هر حال محمود احمدی‌نژاد دو دوره رئیس‌جمهور بود و به همین دلیل،‌ حرف و حدیث‌هایی که درباره‌اش وجود دارد هم مانع از مطرح شدن اسم او برای حضور در انتخابات 1400 نمی‌شود. انتخابات ریاست‌جمهوری یکسال دیگر برگزار می‌شود و احتمالا تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد که محمود احمدی‌نژاد می‌تواند برای بار سوم کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را تجربه کند یا نه؟

ابوالقاسم رئوفیان،‌ فعال سیاسی اصولگرا،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: با توجه به اینکه تا انتخابات 1400 یکسال باقی مانده است، شاید زود است درباره حضور اشخاص در این اتفاق مهم صحبتی به میان آورد. اما در عین حال،‌ احمدی‌نژاد به عنوان یک فعال شناخته‌شده سیاسی که در 2 دوره هم به عنوان رییس‌جمهوری اداره کشور را عهده‌دار بود، به لحاظ گفتاری و رفتاری به ‌گونه‌ای عمل کرده که ابهام‌هایی را درباره خودش به وجود آورده است‌. به همین دلیل، بسیار بعید است بتواند این ابهامات را رفع کند. پس بعید است نظام تصمیم به تایید صلاحیت احمدی‌نژاد بگیرد.

دبیر کل حزب ایران زمین در ادامه سخنانش گفت: اما این را نمی‌توان نادیده گرفت که این چهره، با وجود همه جنجال‌هایش از پتانسیل بالایی برخوردار است. این توضیح ما را به این نتیجه می‌رساند که با توجه به اقتضائات کشور، می‌توانیم حضور دوباره او را در عرصه مدیریتی بررسی کنیم. بالاخره کشور دچار بحران‌های متعددی است که نمی‌توانیم فقط دولت فعلی را مقصر بدانیم. با این حال وضعیت اقتصادی به شدت نابسامان است و فقر بیداد می‌کند. حتی به تعبیری دولت کنونی از علاج این واقعه عاجز است و امور از دستش در رفته است.

رئوفیان همچنین تصریح کرد:‌ در چنین شرایطی برای اینکه بتوانیم به گزینه مناسبی برای گذر از بحران‌ها برسیم، باید هر گزینه ممکن را بررسی کنیم‌ که محمود احمدی‌نژاد هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

وی در ادامه افزود: وقتی مردم متوجه می‌شوند،‌ یکی از مقامات بلندپایه سابق دستگاه قضایی نزدیک به 20 سال در سطح کلان سوءاستفاده کرده است، نسبت به آینده مملکت هراسان می‌شوند. پس ما در موقعیتی هستیم که برای انتخاب افراد، باید تسویه‌ حساب‌های سیاسی را کنار بگذاریم و یک تغییر و دگرگونی را در نظام مدیریتی به وجود بیارویم، بلکه بتوانیم بالاخره آرامش را به جامعه تزریق کنیم.

ابوالقاسم رئوفیان در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ لازم است کسی در انتخابات 1400 به پیروزی برسد که هم از جنس مردم باشد و هم نظام‌مند حرکت کند و مقید به حفظ اصول باشد و البته خودمحوری را کنار بگذارد.

چکیده گفت‌وگو با ابوالقاسم رئوفیان

-کسی باید در انتخابات 1400 به پیروزی برسد که از جنس مردم باشد

-مردم نسبت به آینده مملکت هراسان هستند

-باید در نظام مدیریتی دگرگونی به وجود بیاوریم

-احمدی‌نژاد با وجود همه جنجال‌هایش از پتانسیل بالایی برخوردار است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها