کد خبر: 411876
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۲۰:۳۷:۰۰
| |

نخست وزیر عراق

ندای مرجعیت منجی عراق از اشغال تروریست‌های داعش بود

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شامگاه شنبه گفت: ندای مرجعیت مانع از پیشروی‌های داعش شد، ماهیت تروریستی آن را فاش کرد، نقشه‌های سیاه آن را برای تخریب عراق و بازگرداندن سلطه نظام دیکتاتوری و خونبار پیشین ناکام گذاشت.

ندای مرجعیت منجی عراق از اشغال تروریست‌های داعش بود
کد خبر: 411876
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۲۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| الکاظمی که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) سخن می‌گفت از صدور فتوای جهاد کفایی و تاسیس الحشد الشعبی به عنوان نقطه عطفی در جنگ با تروریسم داعش یاد کرد.

وی افزود:شش سال پیش در چنین روزی مردم عراق با قاطعیت برای دفع و نابودی طوفان بزرگ تروریستی به نمایندگی گروهک‌ تروریستی داعش به پاخاست، در حالی که بسیاری در دنیا گمان می‌کردند، عراق هرگز از این حادثه سالم خارج نخواهد شد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: تروریست‌های جنایت‌کار دست به یک سری نسل‌کشی علیه ملت عراق زدند که شامل کشتن شهروندان بی گناه، به اسارت گرفتن زنان بود، حتی عبادتگاه‌ها و آثار باستانی و دینی و منابع طبیعی عراق نیز از گزند جنایات آنها در امان نبود و آنان تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا نهادند.

وی تأکید کرد: فتوای مبارک جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نقطه عطف و نشانه یک تحول مسؤولانه در مسیر نهضت روحیه ملی‌گرایی و مشارکت مردمی در دفاع از میهن بود.

الکاظمی تصریح کرد: به دنبال صدور این فتوا، بلافاصله مردم ما پیروزی‌های متوالی خلق کردند، داعش را شکست مفتضحانه‌ای دادند، تمام شهرها و خاک عراق را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

الکاظمی با اشاره به این که "اراده ملت عراق برای دفاع از ارزش‌ها و اداره کشور به صورت دموکراتیک ادامه دارد، افزود: عراقی‌ها مصمم هستند که براساس تحکیم ارزش‌های شهروندوی، یک کشور مدرن و پیشرفته داشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها