کد خبر: 411894
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

شفافیت در بررسی اعتبارنامه تاجگردون اجرا شد؟

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه علنی کردن رای نماینده به معنای شفافیت در پارلمان نیست، به ایسنا گفت: اکنون که اصولگرایان به مجلس راه یافته‌اند، طرح شفافیت آرای نمایندگان را فراموش کرده و شاید هم متوجه شده‌اند این شعاری که می دادند، عملیاتی نیست.

شفافیت در بررسی اعتبارنامه تاجگردون اجرا شد؟
کد خبر: 411894
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌ محمد نمازی در ارزیابی خود از تحقق شعار شفافیت آرای نمایندگان در مجلس یازدهم، اظهار کرد: ما در این زمینه باید به کشورهایی توجه کنیم که سابقه و تجربه بیشتری از ما در بحث پارلمان دارند. در کشورهایی که تجربه موفق دموکراسی و پارلمان دارند، بحث شفافیت آرا مطرح نیست و آن را خلاف سنت نظام پارلمانی می‌دانند.

وی ادامه داد: اصولگرایان طرح شفافیت آرای نمایندگان را در دوره مجلس دهم مطرح کرده و این بازی را راه انداختند، ولی الان که نوبت خود آنهاست، در بررسی اعتبارنامه‌ها آن را اجرا نکردند.

نمازی با بیان اینکه شفافیت در پارلمان به معنای این نیست که هر نماینده رای خود را علنی کند، خاطرنشان کرد: در بررسی یک طرح یا لایحه ممکن است برای ده‌ها بند و تبصره رای‌گیری شود و نمی‌شود برای هر کدام از آنها، نماینده رای خود را علنی کند. شفافیت به معنای روشن بودن سیاست‌ها، نور تاباندن بر تاریکخانه‌ها، آزادی مطبوعات برای نقد رویه‌های کشور و موثر بودن نظارت مجلس و تحقیق و تفحص‌ها است؛ اما چرا گزارش‌های تحقیق و تفحص بایگانی می شود و گزارش‌های تفریغ بودجه به جایی نمی رسد؟

این فعال سیاسی در پایان گفت: اکنون که اصولگرایان به مجلس راه یافته‌اند، طرح شفافیت آرای نمایندگان را فراموش کرده‌اند و شاید هم متوجه شده‌اند این شعاری که می دادند، عملیاتی نیست.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها