کد خبر: 411916
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۸:۴۶:۲۰
| |

اعتراض به نژادپرستی همچنان ادامه دارد

در ادامه اعتراضات خیابانی به قتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی، معترضان برای شانزدهمین روز در خیابان‌های واشنگتن حضور یافتند و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه، انگلیس و سوئیس نیز شاهد ادامه تظاهرات ضد نژادپرستی بودند.

اعتراض به نژادپرستی همچنان ادامه دارد
کد خبر: 411916
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۸:۴۶:۲۰

اعتمادآنلاین| روزنامه واشنگتن پست شنبه‌شب نوشت، اگرچه تعداد معترضان آمریکا در خیابان‌ها در شانزدهمین روز کمتر بود اما نشانی از سازش در برابر رفتار پلیس و بی عدالتی‌های نژاد پرستی وجود ندارد.

خانواده‌ها، دوچرخه سواران و عابران با پوشیدن لباس گرو"ه بلک لایوز" و با حمل نوشته "نمی‌توانم نفس بکشم" در خیابان‌ها حضور یافته و مانند همیشه در میدان لافایت و حومه کاخ سفید که در دو هفته گذشته به کانون معترضان تبدیل شده است، تجمع کردند.

بارایتون مک یکی از دوچرخه سواران معترض به خبرنگار واشنگتن پست گفت: حدس می‌زنم زمان ما هم رسیده است. از دهه 60 تاکنون هرگز نگرانی های ما به این شکل ابراز نشده بود.

اگرچه آرامش به بخش اعظم از شهر واشنگتن برگشته است اما همچنان تعدادی زیادی از ساختمان و فروشگاه های مرکز شهر به طور کامل باز نشده و این به معنای آن است که هنوز صاحبان املاک نسبت به تنش دوباره ترس و دلهره دارند.

معترضان روز شنبه در حالی در خیابان‌ها حضور یافتند که این بار برای ادای احترام به جان باختگان رفتارهای نژادپرستانه فرزندان خود را با خود به همراه آوردند.

علاوه بر آمریکا، در برخی کشورهای جهان از جمله اروپا نیز شاهد ادامه اعتراضات به خشونت های پلیس و رفتارهای نژادپرستانه بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها