آنجلینا جولی هم به جمع معترضان پیوست

بازیگر مشهور آمریکایی در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا گفت سیستمی که از من محافظت کند اما از دخترم محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

آنجلینا جولی هم به جمع معترضان پیوست
کد خبر: 411937
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۹:۴۱:۲۳

اعتمادآنلاین| آنجلینا جولی در پی کشته شدن جورج فلوید علیه تبعیض نژادی در آمریکا به سخن درآمد.

بازیگر برنده اسکار در مصاحبه‌ای با این رسانه، از این صحبت کرد که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا می‌تواند تاثیری عمیق بر خانواده وی داشته باشد زیرا دختر 15 ساله او «زهرا» که جولی وی را وقتی 6 ماه داشت از اتیوپی به سرپرستی گرفت نیز سیاهپوست است.

این بازیگر 45 ساله گفت: سیستمی که از من محافظت می‌کند اما ممکن است از دخترم یا هر زن، مرد یا کودک دیگری در کشور ما بر اساس رنگ پوستشان محافظت نکند، غیرقابل تحمل است.

وی در ادامه گفت: ما باید از اظهار همدردی و خوش‌نیتی فراتر برویم و به قوانین و سیاست‌هایی برسیم که ساختار نژادستیزی و تبعیض و مصونیت از مجازات را تغییر دهد. پایان دادن به بدرفتاری‌های پلیس شروع کار است. این امر بسیار فراتر از این است و همه جنبه‌های زندگی اجتماعی از نظام آموزش تا سیاست ما را در بر می‌گیرد.

جولی در سخنانش به کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس و وحشیگری پلیس و بی‌عدالتی‌های نژادی و اعتراض‌های خیابان‌های آمریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت معتقد است مردم دارند برمی‌خیزند. وی افزود: مردم از اقدامات نیمه‌تمام خسته شده‌اند و در مقابل پاسخ‌های ناکافی قدرتمندان، با همبستگی پاسخ می‌دهند.

این بازیگر در ادامه سخنانش گفت: انگار دنیا دارد بیدار می‌شود و مردم دارند حسابرسی عمیقی در جوامع خود انجام می‌دهند. وقت آن است که قوانین و نهادهایمان تغییر کنند و به کسانی که بیشترین آسیب را دیده‌اند و صدایشان حذف شده، پاسخ دهیم.

این بازیگر که 6 فرزند را به سرپرستی قبول کرده است، بر ضرورت آموزش دادن به کودکان هم تاکید کرد و گفت آن‌ها باید یاد بگیرند به کسانی که مورد ستم واقع می‌شوند و هرگز فرض نمی‌کنند حتی شناخته شوند، گوش کنند.

جولی درباره مشکلات پناهندگان در دوران شیوع کرونا هم صحبت کرد و گفت: آن‌ها هر روز با ترس‌های نژادی و نژادپرستی و تعصب زندگی می‌کنند و در دورانی چون شیوع کرونا و بروز عواقب اقتصادی آن، آسیب‌پذیرترین مردم جهان هستند.

با این حال وی تاکید کرد که بیشترین نگرانی‌اش برای کودکان در این دوران به هم ریختگی جهانی است. وی افزود: شمار کودکانی که می‌دانیم در هر لحظه دارد از آن‌ها در سراسر جهان سوء‌استفاده می‌شود و مورد بدرفتاری واقع می‌شوند، باعث می‌شود شب نتوانم بخوابم.

کرونا هم یک بحران جهانی است و کودکان از سوءاستفاده‌ها، بی‌توجهی و تاثیرات آن در این دوران بیش از همه رنج می‌برند. می‌توان گفت تلاش کافی برای محافظت از آن‌ها در این دوران انجام نشده است.

جولی درباره دوران پس از قرنطینه ابراز امیدواری کرد تمرکز بر تلاش در تغییر ساختاری برای محافظت از افراد آسیب‌پذیر در مرکز توجهات واقع شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها