کد خبر: 411942
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۹:۴۸:۱۳
| |

عباس صالحی:

تولید محتوای سالم در فضای مجازی در دستور کار وزارت فرهنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از توجه این وزارتخانه به تولید محتوای سالم در فضای مجازی است، گفت که این وزارتخانه بخش قابل توجهی از برنامه‌هایش را متمرکز بر تولید محتوای سالم در فضای مجازی قرار داده است.

تولید محتوای سالم در فضای مجازی در دستور کار وزارت فرهنگ است
کد خبر: 411942
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۰۹:۴۸:۱۳

اعتمادآنلاین| عباس صالحی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و بعد از سوالات و انتقادات نمایندگان از عملکرد این وزارتخانه اظهار کرد: منابع بودجه فرهنگی محدود است در سال 1399 سهم امور فرهنگی، تربیت بدنی و گردشگری از کل بودجه عمومی کمتر از دو درصد بوده و سهم وزارت فرهنگ از این بودجه هشت درصد است.

همچنین سهم این وزارتخانه از بودجه عمومی 0.25 درصد است این مسائل تاثیرات خودش را بر فعالیت‌ها می‌گذارد که نمی‌توان انتظارات مردم را در برخی مناطق برآورده کرد. امیدوارم در تعامل همگرایانه بین دولت و مجلس شورای اسلامی و مجموعه‌ها و موسسات فرهنگی شرایط را بهبود بخشید.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌ها اظهار کرد: در شش سال گذشته بیش از 600 کتابخانه ساخته، تکمیل و تجهیز شده و دهها پروژه فرهنگی افتتاح شده است ولی ما برای ایجاد پروژه‌های فرهنگی به فضا نیاز داریم که این فضا طبق جمعیت ایران 16 میلیون مترمربع است اما فضای اختصاص داده شده کمتر از دو میلیون زیربنا است یعنی ما با کمبود فضا مواجه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نیروها در وزارت فرهنگ و ساختار ستادی کاهش جدی پیدا کرده است، گفت: با توجه به گسترش فضاهای جمعیتی و شهرنشینی نیاز جدی به ایجاد ساختارهای جدیدی در حوزه فرهنگی داریم.

وی درباره‌ی حمایت از هنرمندان اظهار کرد: در سال 1393، 23 هزار نفر بیمه شده و این تعداد در سال 1398 به 50 هزار نفر بیمه شونده در حوزه هنر و رسانه و فعالان قرآنی رسیده است.

با شیوع ویروس کرونا سه ماه بیمه هنرمندان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد از تسهیلات اختصاص یافته دولت برای بنگاه‌ها هم 2000 تا 3000 میلیارد تومان به اصحاب هنر اختصاص یافت. بیمه بیکاری هم پرداخت شد. قرار شد هنرمندانی که فاقد کارفرما و بیمه خویش‌فرما هستند هم مورد توجه قرار گیرند.

صالحی با تاکید بر این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف دینی، انقلابی و ارزش‌های بزرگ نظام خود را متعهد دانست و فعال است، افزود: اوقاف، قرآن، حج و زیارت، کانون‌های مساجد و تک‌تک معاونت‌ها در فضاهای دینی و انقلابی با مسئولیت‌های جدی پیگیری می‌شوند.

تشکل‌های گوناگون همچون بسیج هنرمندان داریم جشنواره‌های مقاومت، عمار، دفاع مقدس و رویدادهای متعددی همچون تئاتر مقاومت به طور جدی پیگیری می‌شود. محصولات فاخر با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم تولید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی موضوع فضای مجازی هم اظهار کرد: وزارت فرهنگ برنامه تحول در فضای مجازی را در 72 اقدام به مرکز ملی فضای مجازی عرضه کرده و از سال گذشته مقدمات آن شروع شده علاوه بر 18 اقدام قبلی امسال 20 اقدام دیگر افزوده شده و بخش قابل توجهی از بودجه سال 1399 صرف تولید محتوای سالم در فضای مجازی شده است. ما به جریان مردمی هم توجه داریم در برخی مجموعه‌ها مثل کانون‌های مساجد جریان مردمی فعال است البته که باید تقویت شود.

وی درباره انتقادات به نحوه بازگشایی مساجد با شیوع ویروس کرونا گفت: شاید می‌شد با یکسری مقدمات و پاره‌ای از مسئله‌ها با سرعت مساجد را باز می‌کرد، اما احتیاط‌ها آن را به تعویق انداخت البته که باز هم بازگشایی مساجد و بقای متبرک جزو گام‌های نخست بوده و شاهد حضور مردم در اماکن مقدس مذهبی هستیم.

صالحی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس شورای اسلامی بتوان گام‌های موثری در حوزه فرهنگ برداشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها