کد خبر: 411956
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۰:۲۷:۱۸
| |

فاکس‌نیوز عکس دستکاری شده از اعتراضات در سیاتل را پاک کرد

شبکه خبری فاکس نیوز در مواجهه با انتقادات گسترده، تصویر دستکاری شده‌ای که به دروغ و با هدف فریب افکار عمومی به اعتراضات شهر سیاتل نسبت داده بود را از وبسایت خود برداشت.

فاکس‌نیوز عکس دستکاری شده از اعتراضات در سیاتل را پاک کرد
کد خبر: 411956
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۰:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| این شبکه خبری محافظه‌کار آمریکایی روز جمعه عکسی از یک مرد مسلح را منتشر کرد که در برابر فروشگاهی با شیشه‌های شکسته ایستاده بود.

در عکس دیگری که با زیرنویس «شهر دیوانه» در تارنمای این شبکه منتشر شد، ماشین و فروشگاهی در حال سوختن به چشم می‌خورد و فردی که در خیابان در حال دویدن بود.

این عکس به مقاله‌ای پیرامون اعتراضات جاری در سیاتل منتشر شده بود اما به استناد گزارش‌هایی از نیویوک تایمز، سی‌ان‌ان و سیاتل تایمز، این عکس‌ در واقع در تاریخ 30 مه (10 خرداد 99) در شهر سنت پُل ایالت مینه سوتا گرفته شده‌ است.

پیرو استعلام‌های مکرر سیاتل تایمز که این اتفاق را نقض آشکار استانداردهای اخلاقی سازمان‌های خبری تعبیر کرده است، فاکس نیوز این عکس‌های شبهه آمیز را از وبسایت خود برداشت.

به گزارش نیویورک تایمز، معترضان به قتل جورج فلوید که به دست پلیس آمریکا کشته شد، چند بلوک شهری را در سیاتل به اختیار خود درآورده و آن را منطقه خودمختار کپیتول هیل (Capitol Hill Autonomous Zone) نامیده‌اند ماموران پلیس نیزآنها را آزاد گذاشته‌اند. این منطقه صحنه سخنرانی‌ها و پخش موسیقی و فیلم‌های مربوط به نظام عدالت کیفری بوده است.

شبکه خبری فاکس نیوز از رسانه‌های نزدیک به حزب جمهوریخواهان آمریکا جمعه گذشته نیز تصویری از یک نمودار میله‌ای پخش کرد که نشان می‌داد اعدام و کشتن سیاه‌پوستان در تاریخ آمریکا با رشد بازار سهام همراه بوده است. نموداری که خشم مردم معترض به تبعیض نژادی را شعله‌ورتر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها