فراخوان مشارکت در برنامه های روز خشم

ائتلاف حق بازگشت به فلسطین در آمریکا با صدور فراخوانی اعلام کرد که روز یکم ژوئیه، روز "خشم مردمی" برای مقابله با طرح‌ها و پروژه‌های ضد فلسطین به ویژه طرح الحاق کرانه باختری و دفاع از حق بازگشت و آزادسازی است.

فراخوان مشارکت در برنامه های روز خشم
کد خبر: 412089
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۴:۴۴:۱۲

اعتمادآنلاین| این ائتلاف عموم ملت فلسطین و حامیان عدالت در آمریکا و سراسر جهان را به مشارکت در برنامه‌های روز خشم مردمی در اول ژوئیه آینده به منظور مقابله با طرح‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مساله فلسطین دعوت کرده است.

ائتلاف مذکور طرح‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی را که به دنبال دزدیدن 60 درصد از اراضی فلسطینی در کرانه باختری است، به شدت محکوم کرد.

ائتلاف «حق بازگشت به فلسطین» عنوان کرد که طرح الحاق کرانه باختری جنایتی جدید در چارچوب تبعیض نژادی و اجتماعی علیه ملت فلسطین است و در ادامه تلاش ها برای ممانعت از بهره برداری این ملت از سرزمین و منابع طبیعی و آبی خود صورت می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این ائتلاف تاکید کرد که اصرار رژیم صهیونیستی بر سرقت و مصادره بخش های بیشتری از سرزمین فلسطین با هدف جمع کردن فلسطینیان در منطقه ای بسیار کوچک و محدود یعنی در کمتر از 10 درصد از اراضی مابین رود اردن و دریای مدیترانه صورت می گیرد تا اینگونه زمینه برای سیطره رژیم اشغالگر بر 90 درصد از اراضی فلسطین تاریخی فراهم شود.

ائتلاف مذکور بیان کرد که ملت فلسطین اینگونه ناچار به زندگی در مناطق تکه تکه و از هم جدا شده خواهد بود و از دسترسی به منابع طبیعی اساسی خود نیز محروم خواهد بود.

این ائتلاف همچنین تصریح کرد که پروژه نابودی فلسطین حق بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود را که به ناحق از آن کوچانده شده اند، هدف گرفته است.

در همین حال، شبکه صامدون و تعدادی از هیات های فلسطینی با صدور فراخوان هایی خواستار برگزاری تظاهرات هایی در رام الله و برخی شهرهای اروپایی و آمریکایی در روز یکم ژوئیه شده‌اند.

دولت رژیم صهیونیستی در نظر دارد یکم ژوئیه طرح الحاق کرانه باختری و منطقه غور اردن به اراضی اشغالی را طبق طرح به اصطلاح "صلح" ترامپ موسوم به "معامله قرن" که با هدف نابودی مساله فلسطین و حقوق فلسطینیان به ویژه حق بازگشت آوارگان ارائه شده، اجرایی کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها