کد خبر: 412119
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دولت نیوزیلند مرزهای کنترل ویروس کرونا را تغییر می‌‌دهد/ جیمز کامرون در قرنطینه

دولت نیوزیلند روز جمعه پس از آنکه حضور جیمز کامرون و گروه همراهش به نیوزیلند برای ادامه ساخت «آواتار» با اعتراض روبه‌رو شد، مقررات جدیدی وضع کرد.

دولت نیوزیلند مرزهای کنترل ویروس کرونا را تغییر می‌‌دهد/ جیمز کامرون در قرنطینه
کد خبر: 412119
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- دولت نیوزیلند روز جمعه پس از آنکه حضور جیمز کامرون و گروه همراهش به نیوزیلند برای ادامه ساخت «آواتار» با اعتراض روبه‌رو شد مقررات جدیدی وضع کرد.


به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که کامرون و گروه همراه 55نفره او 2 هفته پیش، بعد از اخذ مجوز ویژه برای ورود به کشور از لس‌آنجلس راهی ولینگتون شدند تا ادامه ساخت «آواتار» را در پیش گیرند، با اعتراض مردم روبه‌رو شدند.


در این زمینه یکی از سیاستمداران این کشور صدور مجوز فیلمبرداری و بازگشت عوامل پروژه‌ به نیوزیلند را توهینی به کارگران نیوزیلندی خواند.


در حالی که جیمز کامرون کارگردان و جان لاندو تهیه‌کننده چندگانه «آواتار» و گروه همراه‌شان اکنون دوره قرنطینه 14 روزه خود را سپری می‌کنند، حضورشان انتقاد مردم را برانگیخته است.


این انتقاد به این دلیل صورت گرفته که بسیاری از کارکنان صنایع مختلف مانند ماهیگیران و بخش آموزش نیوزیلند هنوز اجازه کار ندارند.


سیاستمداران نیوزیلند به این امر اعتراض کرده و می‌گویند قانون باید برای همه یکسان باشد و قابل ‌قبول نیست که سیاستمداران انتخاب کنند چه کسی می‌تواند وارد کشور شود و به کار بپردازد؛ از جمله رئیس انجمن مهاجرت و سرمایه‌گذاری نیوزیلند که معتقد است استانداردهای مضاعفی وجود دارد و این کار را ناعادلانه می‌کند و به اعتبار کشور لطمه می‌زند.


نیوزیلند از ماه مارس مرزهایش را به روی افراد غیرشهروند بسته و این هفته اعلام کرده دیگر هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده و این ویروس در نیوزیلند از بین رفته است.


از همین رو، دیروز جمعه، وزیر مهاجرت اعلام کرد شرایط ورود به کشور از هفته آینده برای همه تغییر می‌کند و کارگران نیز در صورت داشتن مهارت‌های فنی و تخصصی و درگیر بودن در یک پروژه بااهمیت منطقه‌ای یا ملی، مجاز به کار خواهند بود.


البته گفته شده قرنطینه اجباری 14 روز برای همه افرادی که وارد کشور شوند الزامی است و کامرون و همکارانش هنوز در یک هتل در ولینگتون در قرنطینه به سر می‌برند.


سیاستمداری از حزب ملی نیوزیلند نیز گفته است ادامه فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی در این کشور اهمیت دارد زیرا به اقتصاد رونق می‌بخشد، اما ورود فیلمسازان به این کشور در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک محلی نمی‌توانند به کار برگردند منصفانه نیست.


به جز گروه سازندگان «آواتار»، عوامل یک پروژه‌ دیگر که معرفی نشده، اجازه ورود به نیوزیلند را پیدا کرده‌اند. وزارت تجارت، نو‌آوری و اشتغال گفته است این 2 پروژه برای 600 نیوزیلندی شغل ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها