کد خبر: 412176
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا:

تندروی رویه‌ غالب مجلس شود، به وجهه آن آسیب می‌زند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا بیان کرد: مجلس باید دقت کند که هم اسیر تندروی و هم دچار رفتارهای عوام‌فریبانه، سطحی و زودگذر نشود، در این صورت به عقیده من می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد

تندروی رویه‌ غالب مجلس شود، به وجهه آن آسیب می‌زند
کد خبر: 412176
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا درخصوص انجام برخی نطق‌های تند علیه دولت از تریبون مجلس در حالیکه تنها چند هفته از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است، گفت: در حال حاضر مجلس هنوز درگیر بحث اعتبارنامه‌ها است، همچنین کمیسیون‌ها هم تشکیل نشده و به عبارتی هنوز مجلسی‌ها درگیر کار جدی نشده‌اند، اینکه در مجلس چند نماینده که مشی مقداری رادیکال دارند، نطق‌هایی علیه دولت داشتند، خب این‌ها همیشه در همه مجالس هستند اما نکته مهم این است که مشی غالب مجلس تندروی نباشد.

وی ادامه داد: اگر تندروی رویه‌ غالب مجلس شود، به وجهه آن آسیب می‌زند، البته اکنون اینطور نیست، اما مجلس باید دقت کند که هم اسیر تندروی و هم دچار رفتارهای عوام‌فریبانه، سطحی و زودگذر نشود، در این صورت به عقیده من می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد که البته تاکنون قرائن زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این مجلس، یک مجلس قوی، معتدل و منسجم است.

تحلیلگر اصولگرا درخصوص آرایش احتمالی این جریان سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 بیان داشت: با توجه به اینکه هنوز یکسال یا کمتر به انتخابات باقی مانده است، به نظر من زود است که وارد مباحث انتخاباتی شویم، در حال حاضر شرایط و تحولات کشور خیلی سریع است و به نظر من هنوز هیچ جناح و جریانی نتوانسته است کاندیدا یا کاندیداهایی را برای انتخابات مشخص کند، البته عملکرد مجلس یازدهم هم در این دوره روی آینده اصولگرایان در انتخابات 1400 و انتخابات‌های بعدی بسیار موثر است.

وی افزود: اینکه چه کاندیداهایی به صحنه می‌آیند هم چندان مشخص نیست و هر فردی هم که گزینه‌ای را مطرح می‌کند، بیشتر براساس گمانه‌زنی‌های شخصی است، در غیر اینصورت هیچ فکر و تدبیری در جناح اصولگرا و یا حتی جناح اصلاح‌طلب برای اینکه چه کسانی در انتخابات آینده کاندیدا شوند، تاکنون مطرح نشده است.

ایمانی همچنین درخصوص لزوم همکاری مجلس و دولت در سال 99 که کشور به طور همزمان با مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا مواجه است، ابراز داشت: برخلاف اینکه برخی فکر می‌کنند به دلیل تفاوت میان خاستگاه سیاسی مجلس و دولت، این دو قوه باهم وارد چالش و درگیری خواهند شد، در اینکه مجلس یازدهم قطعا رویه همکاری با دولت را در پیش خواهد گرفت، تردید نکنید. مجلس با دولت همکاری کامل خواهد داشت البته این همکاری کامل به معنای این نیست که هرچه که دولت گفت را مجلس انجام دهد اما به نظر من مجلس به هیچ وجه رفتارهایی که باعث شود دولت نتواند کارهای خود را انجام دهد، نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخت بودن کار مجلس یازدهم، تصریح کرد: در میان تمامی مجالس ده‌گانه‌ای که پس از انقلاب تشکیل شدند، هیچکدام با چنین وضعیتی در زمان تشکیل مواجه نبودند. مجلس یازدهم در شرایطی شروع به کار کرد که ما تحت شدیدترین تحریم‌های خارجی قرار داریم و در عین حال با یک بیماری فراگیر به نام کرونا مواجه هستیم. همچنین با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی بدی داریم، میزان فقر و بیکاری به حد نسبتاً خطرناکی رسیده است.

تحلیلگر سیاسی اصولگرا همچنین ابراز داشت: در مجموع با توجه به شرایط سختی که کشور دارد، مجلس باید عاقلانه و با تدبیر قدم‌هایی بردارد که اولا در کوتاه‌مدت اقشار آسیب‌پذیر مردم اندکی التیام پیدا کنند و بعد طرح‌های بلندمدتی را برای رشد اقتصاد کشور و تغییر وضعیت از رشد منفی به رشد مثبت حتی اندک، ارائه دهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها